[SFML 2.x] Przesuwanie mapy i kolizje
Ostatnio zmodyfikowano 2014-05-18 15:07
Jacob99 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 2.x] Przesuwanie mapy i kolizje » 2014-05-18 13:37:58 Chcę stworzyć prostą platformówkę w stylu mario w SFML-u. W związku z tym mam kłopot, ponieważ chciałem zrobić etap, w którym mapa przesuwa się razem z graczem, tak jak to jest w normalnym mario i nie wiem jak to zrobić. Jeszcze drugie pytanie, na temat kolizji. Jak zrobić, żeby pewne elementy były "stałe", czyli np. mam ścianę i gracz się musi na niej zatrzymać i wskoczyć na nią, żeby przejść. Coś takiego: http://i.imgur.com/VwTynUZ.pngMożecie podawać linki do stron (ale tylko po polsku i po angielsku) |
|
colorgreen19 |
» 2014-05-18 13:46:29 1) mniej więcej tak RenderWindow gra;
View widok; widok.setPosition( gracz.getPosition().x, gracz.getPosition().y )
gra->setView( widok );
2) http://www.sfml-dev.org/tutorials/2.1/graphics-vertex-array.php na dole masz tilemap czyli mapa kafelkowa. Potem wystarcz sprawdzać elementy np if( mapa[ i ][ j ] != 0 ) kolizja = true; |
|
kubawal |
» 2014-05-18 14:03:51 |
|
Jacob99 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-05-18 14:32:17 |
|
pekfos |
» 2014-05-18 14:39:39 Nie rozumiem jak ma wyglądać ta mapa :(. |
To zależy, jak chcesz ją zrealizować.. O przesuwaniu mapy było pełno tematów. O kolizji również. |
|
colorgreen19 |
» 2014-05-18 15:07:58 sory, miałem na myśli widok.setCenter( x, y ) |
|
« 1 » |