[SFML 2.x] Stały obiekt przy niestałym widoku
Ostatnio zmodyfikowano 2014-05-19 17:50
kubawal Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 2.x] Stały obiekt przy niestałym widoku » 2014-05-19 17:04:46 Mam grę w której mapa przesuwa się z aktorem (tak, że ten jest cały czas w środku okna). Używam do tego sf::View. Jednak chcę dodać wyświetlajżce się informacje o np. bonusach, które będą w stałym miejscu (np. w lewym górnym rogu) Wiem, że w samym SFML takie cos nie jest możliwe, ale gdyby dokopać się w odpowiednim miejscu do ustawień kamery w OGL'u (o ile SFML do kamery też używa OGL'a). Jednak to jest tylko pomysł, sam niezbyt się znam na OpenGL'u. Słyszałem też, że jeśli funkcję rysowania umieści się przed gluLookAt() czy tam podobną, to obiekt ten nie będzie się poruszał (znów tylko domysły). Czy spotkaliście się kiedyś z takim problemem? I czy to wogóle możliwe? |
|
maly |
» 2014-05-19 17:38:08 Wiem, że w samym SFML takie cos nie jest możliwe |
Do takich spraw właśnie jest sf::View camview.setCenter( campos ); window.setView( camview );
sf::View defview = window.getDefaultView(); window.setView( defview );
|
|
colorgreen19 |
» 2014-05-19 17:39:23 a nie możeszzrobic np ten_naps.setPosition( view.getCenter().x - 600, view.getCenter().y - 300 ); ? |
|
kubawal Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-05-19 17:50:59 a nie możeszzrobic np ten_naps.setPosition( view.getCenter().x - 600, view.getCenter().y - 300 ); ? |
Nie, bo nie rysuję go w głównej pętli gry tylko zlecam narysowanie go silnikowi gry (coś w rodzaju listy zadań), a żeby coś zmienić musiałbym wszystko przekopywać od nowa, a nie chcę go psuć, bo jakimś cudem jeszcze działa (zadziałał za pierwszym razem, bez debugowania, więc pewnie jakieś bugi w nim sa ukryte :D ) |
|
« 1 » |