[C++] Gra typu Monopoly, problem ze stworzeniem planszy
Ostatnio zmodyfikowano 2014-05-25 14:48
michal11 |
» 2014-05-23 11:40:30 Dokładnie, wystarczy tutaj skorzystać z polimorfizmu. virtual void wyswietl() = 0; jeżeli chcemy aby każde pole coś wyświetlało. lub virtual void wyswietl() { }; i później w odpowiedniej klasie pochodnej nadpisać tą funkcję. Jeżeli chcemy aby tylko niektóre pola coś wyświetlały. |
|
kamilall234 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-05-23 12:30:51 Dzięki bardzo za odpisywanie, mogłem dać znać wcześniej. Znalazłem to w Symfonii C++ i zastosowałe, aż się uśmiech pojawił na mojej twarzy widząc to :) Dzięki raz jeszcze, teraz podstawowe rzeczy już znam, tylko pisać kod dokładnie zostało. Mam pytanie odnośnie tylko sortowania vectora. Jest jakiś inny sposób żeby go posortować niż taki jak tablicowy ? Bo narazie sortuje go odnośniami ta.
|
|
michal11 |
» 2014-05-23 12:49:42 |
|
kamilall234 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-05-24 17:01:15 Mam pytanie odnośnie listy dwukierunkowej do przechowywania miast zakupionych przez gracza. Chce użyć do tego deque ale nie bardzo wiem jak to zrobić ? Czy może ma ktoś lepszy pomysł ? Mój polegał na tym, aby lista ta była zainicjowana w graczu, ale korzystała z klasy Pole i pobierała z nich dane int nr_pola; int cena; int hipoteka;
Czy lepiej zrobić to za pomocą <vector> ? Czy <vector> mógłby działać jako stos ? W razie dokupienia miasta przez gracza, rozrastałby się o 1 pozycje ? |
|
Moorfox |
» 2014-05-24 22:53:59 Mam rozumiec ze gracz zakupuje miasto dodaje sie do jakies strukturki to a jak sprzedaje to usuwa sie z niej ? Jak chcesz osiagnac to za pomoca stosu to za bardzo nie wiem. Z tego co widze juz duzo razy uzyles vector, mi by to przeszkadzalo nie wiem jak tobie chodzi o czytelnosc. Moze byc lista dwukierunkowa lub jakas inna struktura danych wystarczy poszukac. Mozesz tez uzyc kontenera i nie koniecznie vector, a na przyklad list |
|
kamilall234 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-05-25 14:48:35 Pojęcia "stos" użyłem przypadkowo. Tak chodziło mi o taką właśnie liste, że jak kupuje to się zwiększa, a jak sprzedaje to się zmniejsza. Napisałem już taką funkcje wczoraj, jednak coś mi nie gra. Będę próbował dalej jak się nie uda to się zgłoszę tutaj. Edit : Mam pytanie, stworzyłem liste z pomocą kontenera < list > , ale napotkałem się na pewien problem. Przy wywoływaniu funkcji kup_dzialke(), po raz drugi dla tego samego gracza, napotykam sie z komunikacją nadpisania. Przedstawiam tutaj szybki kod. Lista <list> korzysta z klasy Karty_Gracza. Dlaczego następuje przepełnienie ? Z własnoręcznie napisaną listą jednokierunkową, robi się to samo; Gracz poszczególny to kontener tablicy vector. Wywołanie następuje w rozgrywce poprzez : vector < Gracz > tab;
tab[ i ]->kup_dzialke( int x, int y, int z );
Edit : Już zrobione |
|
1 « 2 » |