Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++] Gra typu Monopoly, problem ze stworzeniem planszy

Ostatnio zmodyfikowano 2014-05-25 14:48
Autor Wiadomość
michal11
» 2014-05-23 11:40:30
Dokładnie, wystarczy tutaj skorzystać z polimorfizmu.

virtual void wyswietl() = 0;
 jeżeli chcemy aby każde pole coś wyświetlało.
lub
virtual void wyswietl() { };
 i później w odpowiedniej klasie pochodnej nadpisać tą funkcję. Jeżeli chcemy aby tylko niektóre pola coś wyświetlały.
P-110724
kamilall234
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-05-23 12:30:51
Dzięki bardzo za odpisywanie, mogłem dać znać wcześniej. Znalazłem to w Symfonii C++ i zastosowałe, aż się uśmiech pojawił na mojej twarzy widząc to :) Dzięki raz jeszcze, teraz podstawowe rzeczy już znam, tylko pisać kod dokładnie zostało.
Mam pytanie odnośnie tylko sortowania vectora. Jest jakiś inny sposób żeby go posortować niż taki jak tablicowy ? Bo narazie sortuje go odnośniami ta.
P-110725
michal11
» 2014-05-23 12:49:42
P-110727
kamilall234
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-05-24 17:01:15
Mam pytanie odnośnie listy dwukierunkowej do przechowywania miast zakupionych przez gracza.
Chce użyć do tego
deque
 ale nie bardzo wiem jak to zrobić ? Czy może ma ktoś lepszy pomysł ?
Mój polegał na tym, aby lista ta była zainicjowana w graczu, ale korzystała z klasy Pole i pobierała z nich dane
C/C++
int nr_pola; //z klasy Pole
int cena; //z klasy Pole_Do_kupienia
int hipoteka; // klasa Pole_Do_Kupienia

Czy lepiej zrobić to za pomocą <vector> ? Czy <vector> mógłby działać jako stos ? W razie dokupienia miasta przez gracza, rozrastałby się o 1 pozycje ?
P-110793
Moorfox
» 2014-05-24 22:53:59
Mam rozumiec ze gracz zakupuje miasto dodaje sie do jakies strukturki to a jak sprzedaje to usuwa sie z niej ? Jak chcesz osiagnac to za pomoca stosu to za bardzo nie wiem. Z tego co widze juz duzo razy uzyles vector, mi by to przeszkadzalo nie wiem jak tobie chodzi o czytelnosc. Moze byc lista dwukierunkowa lub jakas inna struktura danych wystarczy poszukac. Mozesz tez uzyc kontenera i nie koniecznie vector, a na przyklad list
P-110803
kamilall234
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-05-25 14:48:35
Pojęcia "stos" użyłem przypadkowo. Tak chodziło mi o taką właśnie liste, że jak kupuje to się zwiększa, a jak sprzedaje to się zmniejsza. Napisałem już taką funkcje wczoraj, jednak coś mi nie gra. Będę próbował dalej jak się nie uda to się zgłoszę tutaj.

Edit : Mam pytanie, stworzyłem liste z pomocą kontenera
< list >
, ale napotkałem się na pewien problem.
Przy wywoływaniu funkcji kup_dzialke(), po raz drugi dla tego samego gracza, napotykam sie z komunikacją nadpisania.
Przedstawiam tutaj szybki kod. Lista <list> korzysta z klasy Karty_Gracza. Dlaczego następuje przepełnienie ? Z własnoręcznie napisaną listą jednokierunkową, robi się to samo;  Gracz poszczególny to kontener tablicy vector. Wywołanie następuje w rozgrywce poprzez :
C/C++
vector < Gracz > tab;

tab[ i ]->kup_dzialke( int x, int y, int z );

Edit : Już zrobione

 
P-110832
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2