Orpis Temat założony przez niniejszego użytkownika |
DirectX - dyskusje » 2009-10-31 22:42:38 Czy byłby ktoś tak łaskawy (:)) podać mi link do ściągnięcia DirectX pod MinGW? Wiem że to głupie ale wole mieć pewność że ściągnąłem dobrą bibliotekę xD |
|
DejaVu |
» 2009-11-01 02:16:19 Dopiero co zainstalowałeś SDL'a... poszukaj tematu na forum na temat DX'a. Nie polecam zabawy z DX'em + MinGW'em. Jest kilka powodów: 1) Piszesz tylko pod Windowsa 2) Visual C++ Express 2008 jest darmowy 3) DirectX jest dziełem Microsoftu 4) DirectX słabo działa pod MinGW'em. Pamiętam, że klawiatury oprogramować nie mogłem ze 2 lata temu, a ten sam kod po MSVC++ działał. 5) Visual C++ jest lepszym środowiskiem do programowania, więc jeśli i tak chcesz pisać pod Windowsa to lepiej używać narzędzi stworzonych dla DirectX'a. |
|
Orpis Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-11-01 07:18:24 W związku z tym ja mam pytanie...większość tych tytułów: Gothic, Wiedźmin, C&C Red Alert, Quake, NFS, Baldur's Gate, Icewind Dale, Diablo, World of Warcraft...są to tytuły tworzone na oparciu właśnie biblioteki DirectX... a to właśnie te tytuły coś graczom mówią...bo to właśnie DirectX jest do tego potrzebne? A ile gier...oparte jest na innych bibliotekach? DirectX znają wszyscy nawet zwykli gracze którzy nie wiedzą zbyt dużo o bibliotekach...więc czy ma sens programowanie w innych bibliotekach? (noo parę pytań zadałem) |
|
Elaine |
» 2009-11-01 09:33:45 Na przykład wszystkie gry id Software używają OpenGL.
@admin: Ja za to jak najbardziej polecam zabawę z MinGW + DX. Visual w wersji Express to jak porządna restauracja. Eclipse to jak królewski obiad w najdroższym hotelu świata. Kto by sobie zaprzątał głowę porządną restauracją za rogiem, skoro za tę samą cenę jest coś o wiele lepszego? DirectX wcale nie działa słabo pod MinGWem - pliki nagłówkowe działają, jak gdyby nigdy nic, pliki .lib to samo, skompilowany kod działa w jak najlepszym porządku (właśnie sprawdzałem). Tak zupełnie przy okazji dostajesz też lepiej optymalizujący kompilator. Tania cena za kilka nic nieznaczących warningów przy kompilacji i linkowaniu.
Aha, żeby nie było - używam DirectX SDK prosto z Microsoftu. |
|
WinerFresh |
» 2009-11-01 09:43:31 Hmmmm, chciał bym zauważyć, że porównywanie VC++ z G++(jako MinGW) to trochę dziwne. Bo porównujesz kompilator(G++) z IDE(Visual C++). To tak jak by mówić, że młotek jest lepszy od gwoździa. |
|
Orpis Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-11-01 09:44:03 Ja czytałem że jedną z gier id Software jest Quake...a Quake jest zrobiony na DirectX
EDIT: A poza tym zgadzam się z WinterFreshem...przecież MinGW to kompilator a Visual C++ to środowiso programistyczne...to jak to można porównywać? |
|
lynx |
» 2009-11-01 20:38:21 Ja czytałem że jedną z gier id Software jest Quake...a Quake jest zrobiony na DirectX |
Nieprawda. Quake głównie bazuje na OpenGL'u, id Software akurat, tak jak wspomniał f.a.l. używa OpenGL. Dział: Hardware 3D acceleration//off-topic I ja sam go polecam, multiplatformowy. |
|
Orpis Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-11-02 21:32:55 No ale to i tak mało zmienia...czy któreś z tych gier które podałem też nie są oparte na DirectX? |
|
« 1 » 2 3 |