cusek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[allegro] Tworzenie map/plansz w allegro » 2009-11-04 08:43:49 Witam
Zacząłem pisać grę coś pokroju bombermana i teraz zastanawiam się jak tworzyć mapy, ustawianie wszystkich "klocków" na plaszny jest bardzo uciążliwe i czasochłonne szczególnie przy np 30 mapach.
Macie jakieś pomysły |
|
DejaVu |
» 2009-11-04 16:45:06 1) napisać generator 2) napisać edytor i zatrudnić kolegów :) |
|
szyx_yankez |
» 2009-11-04 20:41:59 ja bym to zrobił tak int random( int nMin, int nMax ) { return rand() %( nMax - nMin + 1 ) - nMin; }
void wys_mape() { int licznik_x, licznik_y; for( licznik_x = 0; licznik_x < 13; licznik_x++ ) { for( licznik_y = 0; licznik_y < 11; licznik_y++ ) { blit( teren, bufor, ( map[ licznik_y + mapa_y ][ licznik_x + mapa_x ] % 4 ) * 100, ( map[ licznik_y + mapa_y ][ licznik_x + mapa_x ] / 4 ) * 100, licznik_x * 100, licznik_y * 100, 100, 100 ); } } };
int aa[ 25 ];
for( int i = 0; i < 25; i++ ) aa[ i ] = random( 0, 10 ) { int map[ 5 ][ 5 ] = { aa[ 0 ], aa[ 1 ], aa[ 2 ], aa[ 3 ], aa[ 4 ], aa[ 5 ], aa[ 6 ], aa[ 7 ], aa[ 8 ], aa[ 9 ], aa[ 10 ], aa[ 11 ], aa[ 12 ], aa[ 13 ], aa[ 14 ], aa[ 15 ], aa[ 16 ], aa[ 17 ], aa[ 18 ], aa[ 19 ], aa[ 20 ], aa[ 21 ], aa[ 22 ], aa[ 23 ], aa[ 24 ], }; wys_mape(); }
wydaje mi sei ze tak |
|
DejaVu |
» 2009-11-04 21:12:02 Twoje rozwiązanie to syzyfowa praca ;) wyobraź sobie, że masz mapę 1000x1000 i chcesz ją wypełnić losowymi wartościami. Będziesz milion razy pisał w której komórce jaka ma się wartość znaleźć? Pokombinuj z pętlami. |
|
cusek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-11-04 21:39:04 Piotr, jak sobie to wyobrażasz? |
|
Elaine |
» 2009-11-04 21:43:39 Nawet pętla nie jest potrzebna - w bibliotece standardowej (w headerze <algorithm>) jest coś takiego jak generate, co jest stworzone na właśnie takie przypadki: const int YSIZE = 256; const int XSIZE = 512; int map[ YSIZE ][ XSIZE ];
int rand10() { return rand() % 11; }
generate(( int * ) map,( int * ) map + YSIZE * XSIZE, & rand10 ); |
|
cooldev |
» 2009-11-14 18:49:16 |
|
« 1 » |