Android - jaka biblioteka graficzna?
Ostatnio zmodyfikowano 2014-07-02 16:03
bingo009 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Android - jaka biblioteka graficzna? » 2014-06-22 18:06:33 Witam was serdecznie, z racji popularności platform mobilnych chciałbym się nauczyć programować na jedną z nich. Chodzi mi tu narazie o proste gierki 2D. Z racji, że posiadam smartfon z Androidem to oczywiście chciałbym pisać na ten system. Jaką bibliotekę graficzną możecie polecić? W internecie nie ma jasnej opinii - jedni mówią SDL, inny libgdx a jeszcze inni radzą użyć bibliotek zawartych w SDK Androida. Jaka biblioteka jest najlepsza na start do prostych gier? Ważne, żeby licencja biblioteki pozwalała na darmowe użycie(może być tylko darmowa dla niekomercyjnych gier). |
|
MrPoxipol |
» 2014-06-22 23:27:47 LibGDX (Desktop, Android, iOS, HTML5). Czemu nie andengine? - brak dokumentacji i nie jest rozwijana (patrz ostatnie commity: https://github.com/nicolasgramlich/AndEngine/commits/GLES2). Chyba, że chciałbyś używać C++ (co imho nie jest dobrym wyborem przy grach) to port SFML dla NDK. Ewentualnie..JavaScript (i np. Phaser), choć tego rozwiązania nie zdążyłem jeszcze przetestować. |
|
bingo009 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-06-23 21:45:22 Chyba jednak skuszę się ku libGDX. SFML właśnie znam i fajnie byłoby w nim pisać, ale port dla Androida jest jeszcze dość niedopracowany. A właściwie to czemu C++ nie nadaje się do gier? Z tego co czytałem o NDK to jest on do pisania kodu, który ma się szybko wykonywać i daje dość niskopoziomowy dostęp, co wydaje mi się dość istotne w grach. |
|
MrPoxipol |
» 2014-06-24 09:48:03 http://stackoverflow.com/a/15427004/2221315I see 3 main reasons to use NDK:
you want to reuse C/C++ code base (e.g. game engine written in C++, crossplatform games) get more memory (you can use much more memory via NDK) your game is very CPU intensive and you need all your device power.
In all other cases you can choose whatever you like. SDK/Java allows you to use OpenGL same way as NDK, so your graphics won't slow. You should be careful with GC to get smooth gameplay. If your game is very CPU intensive you can write some methods in C++ and call them via JNI. By the way, Dalvik has JIT so Java code can be as fast (even faster sometimes) as C code.
|
I jeszcze dobry cytat ze strony Android Developers: In general, you should only use the NDK if it is essential to your app—never because you simply prefer to program in C/C++. |
Typical good candidates for the NDK are CPU-intensive workloads such as game engines, signal processing, physics simulation, and so on. When examining whether or not you should develop in native code, think about your requirements and see if the Android framework APIs provide the functionality that you need. | http://developer.android.com/tools/sdk/ndk/ |
|
bingo009 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-07-02 16:03:07 Sory, że trochę późno, skuszę się albo na SFML, albo pozostane przy libGDX, dzięki za rady. |
|
« 1 » |