hackier90 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Komunikator C++ na Linuxie » 2014-07-03 11:21:06 Witam wszystkich! Mam problem z napisaniem takiego komunikatora. Jestem początkujący w C++. Przesyłam Wam moje kody: Klient: #include <stdio.h> #include <netinet/in.h> #include <arpa/inet.h> #include <sys/types.h> #include <sys/socket.h> #include <sys/socket.h> #include <string.h> #include <stdlib.h>
#define MAXLINE 100 int main( int argc, char ** argv ) { int s; struct sockaddr_in servaddr; int n, i; char sendbuff[ MAXLINE ], recvbuff[ MAXLINE + 1 ]; if( argc != 2 ) { pp printf( "Uzycie: klient adresIP\n" ); exit( 1 ); } bzero( & servaddr, sizeof( servaddr ) ); servaddr.sin_family = AF_INET; servaddr.sin_port = htons( 51000 ); i = inet_pton( AF_INET, argv[ 1 ], & servaddr.sin_addr ); s = socket( AF_INET, SOCK_DGRAM, 0 ); if( s < 0 ) { perror( "socket" ); exit( 1 ); } while( fgets( sendbuff, MAXLINE, stdin ) != NULL ) { sendto( s, sendbuff, strlen( sendbuff ), 0,( sockaddr * ) & servaddr, sizeof( servaddr ) ); n = recvfrom( s, recvbuff, MAXLINE, 0, NULL, NULL ); recvbuff[ n ] = 0; fputs( recvbuff, stdout ); } } Serwer: #include <stdio.h> #include <arpa/inet.h> #include <netinet/in.h> #include <sys/types.h> #include <sys/socket.h> #include <strings.h> #include <stdlib.h> #include <unistd.h>
#define MAXLINE 100