Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Strzelanie w allegro 4 pod dowolnym kątem.

Ostatnio zmodyfikowano 2014-07-12 23:22
Autor Wiadomość
Monika90
» 2014-07-12 18:33:22
A jakiego typu jest zmienna ludzik_x?
Jeżeli jest typu float lub double:
textprintf_ex( screen, font, 50, 50, makecol( 255, 255, 255 ), - 1, "x=%g", ludzik_x );

jeżeli int
textprintf_ex( screen, font, 50, 50, makecol( 255, 255, 255 ), - 1, "x=%i", ludzik_x );
P-113695
pekfos
» 2014-07-12 18:36:54
Najłatwiej jest mi zrozumieć jeśli jest podany jakiś przykład.
Bo nie trzeba wtedy samemu myśleć, tylko wkleić do swojego kodu..?
P-113697
Tomasz95
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-07-12 18:55:45
Monika90 Dziękuje za przykłady.
Teraz wszystko działa.
P-113702
Tomasz95
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-07-12 20:39:57
unkn9wn Po dodaniu do mojej gry tego co napisałeś mam kilka problemów.
1.Timery powodują błędy kompilacji. (Jak kliknę na około 30% błędów to pokazuje mi linijki z timerami.)
2.Jak przypisać wartość do vectorXY?
3.Jakiego rodzaju mają być zmienne cel, strzelba, pocisk.(int czy coś innego)
4.Czy dobrze zrobiłem dając
kat = atan2( cel.y-strzelba.y, cel.x-strzelba.x );
velocity.x = cos( kat ) * speed;
velocity.y = sin( kat ) * speed;
pocisk.x += velocity.x;
pocisk.y += velocity.y;
do pętli z poruszaniem postacią? Czy trzeba wstawić to do miejsca gdzie jest wyświetlanie postaci na ekranie? (Czyli obok if( frame < 40 ) { draw_sprite( bufor, ludzik0, ludzik_x, ludzik_y ); }.)
5.Jak dodać do tego animację/obraz pocisku?
P-113713
pekfos
» 2014-07-12 22:40:26
1.Timery powodują błędy kompilacji. (Jak kliknę na około 30% błędów to pokazuje mi linijki z timerami.)
Więc źle ich używasz.

3.Jakiego rodzaju mają być zmienne cel, strzelba, pocisk.
Było podane.

4.Czy dobrze zrobiłem dając [..] do pętli z poruszaniem postacią?
Tak napisany ruch musisz ograniczać, bo w zależności od fps pocisk będzie poruszać się z większą, lub dużo większą prędkością. Od ciebie zależy jak to rozwiążesz.

5.Jak dodać do tego animację/obraz pocisku?
Wyświetlaj coś pod obliczonymi współrzędnymi..?
P-113722
Tomasz95
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-07-12 23:14:04
Te błędy z timerami były tylko wtedy kiedy dodałem to co mi tam wypisałeś do gry.
P-113724
pekfos
» 2014-07-12 23:22:39
Te błędy z timerami były tylko wtedy kiedy dodałem to co mi tam wypisałeś do gry.
Możliwe. Ale żaden z tego problem do rozwiązywania przez nas. Ani temat tego nie dotyczy, ani nie ma żadnych informacji o błędzie. Podobnie jak rysowanie animacji, wypisywanie tekstu, czy używanie struktur.. Z kolei na pierwotne pytanie otrzymałeś wyczerpującą odpowiedź. Temat do zamknięcia?
P-113726
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2