Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

SFML 1.6 Połączenie sieciowe - router

Ostatnio zmodyfikowano 2014-07-14 11:09
Autor Wiadomość
kedarr41
Temat założony przez niniejszego użytkownika
SFML 1.6 Połączenie sieciowe - router
» 2014-07-14 10:12:51
Witam

Od jakiegoś czasu staram się opanować sztukę połączeń sieciowych. Jako, że z nieznanych mi przyczyn nie jestem w stanie pisać programów z użyciem socketa TCP... używam UDP. Program, który chciałem stworzyć to zwykły czat. Problem jest taki, że oczywiście łącząc się z LocalHost'em działa. Próbując jednak wysłać te dane na Ip globalne... nie działa. Nie odbiera wiadomości. Jestem prawie pewien, że jest to związane z routerem, który otrzymując pakiety nie wie komu z sieci lokalnej je wysłać. Toteż moje pytanie dotyczy rozwiązania tego problemu:

1)Czy serwer musi być bezpośrednio podłączony do internetu - bez routera.
2)Kiedy klient posiadający router wysyła dane do serwera, to w jaki sposób serwer ma odsyłać dane(co klient musi wysłać do serwera po za IP globalnym)?
P-113763
kedarr41
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-07-14 11:09:15
Ok... kolega bardziej doświadczony udzielił mi pomocy... wystarczy tylko przekierować odpowiedni port w routerze do danego kompa. Temat zamknięty.
P-113765
« 1 »
  Strona 1 z 1