SFML 2.0 - ogólny problem z Sound
Ostatnio zmodyfikowano 2014-07-18 20:44
czosnek17 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
SFML 2.0 - ogólny problem z Sound » 2014-07-18 15:27:23 W swoim programie kilka razy używam dźwięku i nigdy nie było problemów. Teraz dodałem nową broń, po uderzeniu w ścianę pocisk wybucha, ale tego już nie słychać. if( hero::bomb[ bazooka::licznik_bomb ].sbuffer.loadFromFile( "qubodup-BangMid.ogg" ) ) { cout << "wczytano\n"; hero::bomb[ bazooka::licznik_bomb ].boom.setBuffer( hero::bomb[ bazooka::licznik_bomb ].sbuffer ); hero::bomb[ bazooka::licznik_bomb ].boom.play(); if( hero::bomb[ bazooka::licznik_bomb ].boom.getStatus() == sf::Sound::Status::Playing ) { cout << "gra - status: " << hero::bomb[ bazooka::licznik_bomb ].boom.getStatus() << endl; } } else cout << "nie wczytano\n";
Jak widać wszystko jest ok: wczytano gra - status: 2
Dzisiaj trochę kombinowałem i uzyskałem to, że wcale nie miałem dźwięku w grze (nawet kilknięć w menu)... Usunąłem zmiany w kodzie i już jest ok, ale wcześniej miałem dźwięk tylko, gdy strzelałem w prawo a teraz nic nie ma. Powyższy wykonuje się zawsze gdy powinien i z tego co wypisuje do konsoli powinien odtwarzać dźwięk. Myślę o jakiejś bibliotece do odtwarzania dźwięku, ale może coś wymyślicie. |
|
pekfos |
» 2014-07-18 17:17:36 Kodu mało. |
|
czosnek17 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-07-18 20:44:11 Właśnie napisałem posta na pół strony z kodem i się nie wysłał ;_; Ale problem rozwiązany. Nie wiem dalej gdzie był błąd, a w skrócie wygląda to mniej więcej tak: class hero { static bomba bomb[ bomby ]; };
class bomba { static sf::SoundBuffer sbuffer; sf::Sound boom; friend void bls(); };
void bls() { bomba::sbuffer.loadFromFile( "qubodup-BangMid.ogg" ); x }
Obiektu boom_sbuffer nigdzie nie używam, ale po odkomentowaniu tej linijki wszystko działa. Usunąłem z klasy ten obiekt i jest ok... Pytanie dla wróżów Saturninów - dlaczego dźwięk bomby położonej zawsze działał, a "wystrzelonej" nie, nawet po ponownym załadowaniu bufora. |
|
« 1 » |