Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

SFML 2.0 - ogólny problem z Sound

Ostatnio zmodyfikowano 2014-07-18 20:44
Autor Wiadomość
czosnek17
Temat założony przez niniejszego użytkownika
SFML 2.0 - ogólny problem z Sound
» 2014-07-18 15:27:23
W swoim programie kilka razy używam dźwięku i nigdy nie było problemów. Teraz dodałem nową broń, po uderzeniu w ścianę pocisk wybucha, ale tego już nie słychać.
C/C++
if( hero::bomb[ bazooka::licznik_bomb ].sbuffer.loadFromFile( "qubodup-BangMid.ogg" ) )
{
    cout << "wczytano\n";
    hero::bomb[ bazooka::licznik_bomb ].boom.setBuffer( hero::bomb[ bazooka::licznik_bomb ].sbuffer );
    hero::bomb[ bazooka::licznik_bomb ].boom.play();
   
    if( hero::bomb[ bazooka::licznik_bomb ].boom.getStatus() == sf::Sound::Status::Playing )
    {
        cout << "gra - status: " << hero::bomb[ bazooka::licznik_bomb ].boom.getStatus() << endl;
    }
   
}
else cout << "nie wczytano\n";

Jak widać wszystko jest ok:
wczytano
gra - status: 2

Dzisiaj trochę kombinowałem i uzyskałem to, że wcale nie miałem dźwięku w grze (nawet kilknięć w menu)... Usunąłem zmiany w kodzie i już jest ok, ale wcześniej miałem dźwięk tylko, gdy strzelałem w prawo a teraz nic nie ma.
Powyższy wykonuje się zawsze gdy powinien i z tego co wypisuje do konsoli powinien odtwarzać dźwięk.

Myślę o jakiejś bibliotece do odtwarzania dźwięku, ale może coś wymyślicie.
P-113953
pekfos
» 2014-07-18 17:17:36
Kodu mało.
P-113966
czosnek17
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-07-18 20:44:11
Właśnie napisałem posta na pół strony z kodem i się nie wysłał ;_;
Ale problem rozwiązany. Nie wiem dalej gdzie był błąd, a w skrócie wygląda to mniej więcej tak:
C/C++
class hero
{
    static bomba bomb[ bomby ];
};

class bomba
{
    static sf::SoundBuffer sbuffer;
    sf::Sound boom;
    friend void bls();
};

void bls() //wywołana w main()
{
    bomba::sbuffer.loadFromFile( "qubodup-BangMid.ogg" );
    x //obiekt::boom_sbuffer.loadFromFile("qubodup-BangMid.ogg");
}
Obiektu boom_sbuffer nigdzie nie używam, ale po odkomentowaniu tej linijki wszystko działa. Usunąłem z klasy ten obiekt i jest ok...
Pytanie dla wróżów Saturninów - dlaczego dźwięk bomby położonej zawsze działał, a "wystrzelonej" nie, nawet po ponownym załadowaniu bufora.
P-113984
« 1 »
  Strona 1 z 1