Allegro 4.x - efektywne wczytywanie dużych bitmap
Ostatnio zmodyfikowano 2014-08-01 20:34
1aam2am1 |
» 2014-08-01 18:11:28 Kafelek to textura o sprecyzowanej wysokości i szerokości. W całej grze maż ich np 3000. 3 tys różnych obrazków. A mapa to zwykły plik tekstowy (w odpowiedniej formie) z danymi gdzie znajduje się kafelka o danym id np:
4 4 //4 wysokosc 4 szerokosc 0 0 0 0 //1 linijka mapy 10 0 23 0 //2 linijka mapy 1 0 0 1 //3 linijka mapy 1 1 1 1 //4 linijka mapy
Numery oznaczają id kafelka. |
|
BoberRS Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-08-01 18:23:52 @1aam2am1 Dobra, rozumiem działanie ID kafelka i mapy w postaci pliku tekstowego. Pytanie tylko w jaki sposób utworzyć ten plik tekstowy, czyli jak ustalić położenia kafelków na mapie możliwie automatycznie?
@pekfos Rzecz nabiera sensu... Tylko jak właściwie miałby działać taki edytor? Jeśli mapa miałaby być skonstruowana z kafelków, to nie mógłbym jej narysować w całości w jakimś edytorze graficznym, ponieważ sam musiałbym wtedy zadbać o regularność kafli. Z drugiej strony komputer sam nie może się domyślić, jak miałaby wyglądać moja mapa, dlatego jej projekt musiałbym ustalić samodzielnie. Tylko jak to zrobić, żeby uniknąć żmudnej pracy? Chodzi o edytor, który pozwalałby mi np. wybrać kafelek z listy i przeciągnąć go na odpowiednią pozycję konstruowanej mapy? |
|
1aam2am1 |
» 2014-08-01 18:47:39 Edytor map to podstawa. Podobno gdzieś na github jest projekt takiego edytora do którego możesz dopisać własne funkcje i stworzyć plik mapy tak jak chcesz aby wyglądał. Teraz ci nie podam linka bo nie pamiętam, ale kiedyś znalazłem coś takiego. |
|
BoberRS Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-08-01 19:16:21 Dobra, pogrzebię trochę, przemyślę sprawę. Na chwilę obecną wielkie dzięki za pomoc dla pekfosa i 1aam2am1. Dam znać, jeśli coś ruszy do przodu lub w przypadku napotkania komplikacji. |
|
pekfos |
» 2014-08-01 20:34:23 A mapa to zwykły plik tekstowy (w odpowiedniej formie) z danymi gdzie znajduje się kafelka o danym id np: |
Prymitywne, ale na początek może być. Nawet edytor do tego formatu by się znalazł ( SeaEditor2D, he he..) |
|
1 « 2 » |