ggerek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
odwołanie do argumentu metody: Klasa1::Metoda(Klasa2) » 2014-08-18 14:22:13 Mam szybkie pytanie, szukam w google, ale nie mogę trafić na mój problem, bo nie wiem jak go nazwać... class Vector2d { public: int x; int y; Vector2d( int x, int y ) { } };
void Obiekt::stworz( Vector2d, int id ) { std::cout << id << std::endl; }
Jak się odwołać do składowych klasy Vector2d w metodzie Obiekt::stworz ? Wiem, że można to zapisać void Obiekt::stworz( Vector2d & vector2d, int id ) , ale wtedy nie mogę zrobić czegoś takiego ziemia.stworz( Vector2d( 200, 100 ), 1 ); |
|
michal11 |
» 2014-08-18 14:26:14 Żeby się do czegoś odwołać to to coś się musi jakoś nazywać. |
|
ggerek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-08-18 14:30:19 Natrafiłem dzisiaj na taki przykład jak mój, a dokładnie : Jeśli pisanie tak nie ma najmniejszego sensu to czemu można tak pisać ? |
|
michal11 |
» 2014-08-18 14:37:30 Ma sens przy deklaracjach. Przy definicjach już nie bardzo, no chyba, że nie będziesz korzystał z tego argumentu. |
|
ggerek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-08-18 14:40:29 Więc jak inaczej uzyskać taki efekt : ziemia.stworz( Vector2d( 200, 100 ), 1 ); ? jaki argument dać w void Obiekt::stworz( Vector2d, int id ) ? |
|
kubek3898 |
» 2014-08-18 14:46:33 Usunąć znak '&'? @edit #include <iostream>
class Vector2d { public: int x; int y; Vector2d( int x, int y ) { this->x = x; this->y = y; } };
class Obiekt { public: void stworz( Vector2d, int ); };
void Obiekt::stworz( Vector2d some, int id ) { std::cout << some.x; std::cout << id << std::endl; }
int main() { Obiekt o; o.stworz( Vector2d( 200, 100 ), 1 ); } |
|
michal11 |
» 2014-08-18 15:07:17 Chodzi o to żeby przy deklaracji była nazwa do której można się odnieść. |
|
ggerek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-08-18 15:17:54 Dziękuję bardzo Kubek3898 o to mi chodziło. Michal11 zauważyłem ten problem, ale zmyliło mnie to, że można dać taki argument. Zamykam |
|
« 1 » |