przesuwanie po tablicy -obiektowo
Ostatnio zmodyfikowano 2014-08-21 21:31
Pablosu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
przesuwanie po tablicy -obiektowo » 2014-08-21 21:31:56 Cześć, mam problem z pojęciem pewnej koncepcji, załóżmy, że chciałbym stworzyć grę typu chińczyk czy jakąkolwiek planszówkę. Wiadomo jest tablica pól(intów) po której pionek sie porusza. No i tutaj zaczynają się schody. Mam 2 klasy przykładowo. class gra- klasa ustawiająca ilość graczy, oraz początkową pozycję gracza w tablicy class gracz- klasa posiadająca metody typu ruszaj która wykonuje ruch w tablicy... implementacja... ale pomieszana strasznie. Mógłby mi ktoś wyjaśnić jak to powinno być po kolei? kto ma tworzyć graczy i jak ich potem w klasie gracz przesunąć? #include "gra.h" #include "gracz.h" using namespace std;
int main() { gra ob; ob.start(); }
#include <string> #include <iostream> using namespace std; class gra { int nr_pola, ilosc_graczy, tab[ 40 ], tura; string nazwa[ 4 ], kolor[ 4 ]; public: gra( void ); ~gra( void ); void start(); void stop(); };
#include "gra.h"
using namespace std;
gra::gra() { do { tura = 0; cout << "podaj ilosc graczy <max to 4>" << endl; cin >> ilosc_graczy; if( ilosc_graczy > 4 || ilosc_graczy <= 0 ) cout << "zla liczba graczy" << endl; } while( ilosc_graczy > 4 || ilosc_graczy <= 0 ); for( int i = 0; i < ilosc_graczy; i++ ) { cout << "podaj nazwe i kolor gracza" << endl; getline( cin, nazwa[ i ] ); getline( cin, kolor[ i ] ); } } gra::~gra() { } void gra::start() { cout << "kolor i nazwy graczy: " << endl; for( int i = 0; i < ilosc_graczy; i++ ) cout << nazwa[ i ] << " " << kolor[ i ] << endl; }
#include <string> #include <iostream> #include <cstdlib> #include <ctime> using namespace std;
class gracz { int wartosc; public: void ruszaj(); };
|
|
« 1 » |