Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

wyswietlanie informacji

Ostatnio zmodyfikowano 2009-12-08 09:10
Autor Wiadomość
golasek1992
Temat założony przez niniejszego użytkownika
wyswietlanie informacji
» 2009-11-29 15:28:32
napisalem sobie program, w ktorym jest kulka ktora sie odbija gdy podstawiona "paletka"-prostokat. Zadeklarowalem sobie zmienna "IloscOdbic" i nalicza mi ona ile razy udalo sie odbic kulke od paletki. Problem w tym ze kiedy nie podstawi sie paletki to nie wiem jak wyswietlic informacje np. Udalo Ci sie odbic x razy. I jak zastopowac biegajaca po ekranie dalej kulke.
P-11899
DejaVu
» 2009-11-29 21:34:32
1. wyczyść bufor
2. zapisz tekst na buforze
3. wyświetl bufor na ekranie
4. czekaj na wciśnięcie dowolnego klawisza
P-11910
golasek1992
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-12-08 07:38:06
chodzilo mi raczej o sposob napisania funkcji ktora by wyliczala odbicie
i linijke ktora odpowiada za jej wyswietlenie ;p
P-11995
malan
» 2009-12-08 09:10:34
Zapewne do sprawdzenia, czy podstawiono paletkę stosujesz kolizje, więc możesz zrobić coś w tym stylu:
C/C++
if( kolizja( poz_pil_x, poz_pil_y ) == true )
     IloscOdbic++;
else
// To co napisał Pan Piotr
Jeśli chodzi o zatrzymanie piłeczki - zadeklaruj sobie zmienną typu bool, np. czyOdbic=true. Na pewno masz jakiś fragment kodu odpowiadający za "automatyczną" zmianę pozycji piłeczki. Umieść ten fragment w if-ie, tzn.:
C/C++
if( czyOdbic == true )
{
    // Zmiana pozycji piłeczki
}
czyOdbic = false jeśli nie wykryto kolizji.
P-11997
« 1 »
  Strona 1 z 1