wyswietlanie informacji
Ostatnio zmodyfikowano 2009-12-08 09:10
golasek1992 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
wyswietlanie informacji » 2009-11-29 15:28:32 napisalem sobie program, w ktorym jest kulka ktora sie odbija gdy podstawiona "paletka"-prostokat. Zadeklarowalem sobie zmienna "IloscOdbic" i nalicza mi ona ile razy udalo sie odbic kulke od paletki. Problem w tym ze kiedy nie podstawi sie paletki to nie wiem jak wyswietlic informacje np. Udalo Ci sie odbic x razy. I jak zastopowac biegajaca po ekranie dalej kulke. |
|
DejaVu |
» 2009-11-29 21:34:32 1. wyczyść bufor 2. zapisz tekst na buforze 3. wyświetl bufor na ekranie 4. czekaj na wciśnięcie dowolnego klawisza |
|
golasek1992 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-12-08 07:38:06 chodzilo mi raczej o sposob napisania funkcji ktora by wyliczala odbicie i linijke ktora odpowiada za jej wyswietlenie ;p |
|
malan |
» 2009-12-08 09:10:34 Zapewne do sprawdzenia, czy podstawiono paletkę stosujesz kolizje, więc możesz zrobić coś w tym stylu: if( kolizja( poz_pil_x, poz_pil_y ) == true ) IloscOdbic++; else
Jeśli chodzi o zatrzymanie piłeczki - zadeklaruj sobie zmienną typu bool, np. czyOdbic=true. Na pewno masz jakiś fragment kodu odpowiadający za "automatyczną" zmianę pozycji piłeczki. Umieść ten fragment w if-ie, tzn.: if( czyOdbic == true ) { }
czyOdbic = false jeśli nie wykryto kolizji. |
|
« 1 » |