[C++]Przeliczanie pozycji na ekranie na pozycje w tablicy
Ostatnio zmodyfikowano 2014-10-11 22:05
Axero Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++]Przeliczanie pozycji na ekranie na pozycje w tablicy » 2014-10-11 22:05:24 Witam wszystkich, mam tablice z zawartością mapy w platformówce int Map [100][10];
Zawiera ona liczby z przedziału 0/1,pisząc fizyke chciałem zamienić pozycje gracza na ekranie na pozycje kafla w tablicy żeby sprawdzić czy gracz może się poruszyć czy nie. Jeśli chodzi o X to poradziłem sobie tak: int Y_InArray = floor((player.getPosX()+32)/64);
To z czym teraz sobie nie mogę poradzić to obliczenie Y. 32 oznacza przesunięcia z lewego rogu do prawego Grafiki postaci(32x32),bo chcemy sprawdzić czy jest coś przed nią a nie za,64 to szerokość kafla(32x64) Okno jest wymiarów 1024x600,mapa ma max 10 kafelków wysokości,czyli dosięga do max. Y = 280. Wypisałem tutaj wszystkie dane jakie mogą być potrzebne,ja już mam mętlik w głowie i wszystko zaczyna mi się mieszać,może ktoś coś wymyśli i pomoże ^^. EDIT// Dodam jeszcze,że kafle rysowane są od dołu,kafel 0,0 jest na pozycji X:0 Y:568(600-32) |
|
« 1 » |