[C++]Rysowanie trojkata
Ostatnio zmodyfikowano 2014-10-22 17:51
zielak123 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-10-21 21:24:17 Naprawde nikt nie pomoze? Probowalem wklepac w roznych miejscach i w wielu przypadkach tylko przy podaniu wartosci pion=0 konczylo program, a przy poziom=0 zaczelo rysowac trojkat, przy czym gorny wierzcholek byl widoczny, a reszta nie widzialna. |
|
michal11 |
» 2014-10-21 21:36:49 Jeżeli zadajesz pytanie w stylu "niech mi ktoś powie co mam zrobić" to się nie dziw, że nikt ci nie odpowiada. A najlepiej, to przeczytaj swój kod, zastanów się chwilę jak działa, ewentualnie możesz sobie rozrysować/rozpisać krok po kroku, potem jeżeli nie działa tak jak chcesz poprawić, i dopiero wtedy jak nie będzie dobrze to napisać na forum ale z jakimś normalnym pytaniem, a nie z jawnym proszeniem o gotowca. |
|
jegor377 |
» 2014-10-21 22:19:32 Patrz to jest proste jak drut miedziany. Możesz narysować sobie trzy krechy pod kątem... Ale aby to zrobić musisz wymyślić funkcję do rysowania krech co jest jeszcze łatwiejsze. Pokażę ci ascii-art, na którym wymyśliłem te krechy.
_______ # # # # # # _______
i gapiąc się na to wymyśliłem te krechy w 5 min, a teraz ty się na to gap i myśl jaka jest tego zasada...
Jeżeli dalej nic nie rozumiesz to patrz na ten obrazek: http://i.imgur.com/uhvpyET.png
PS myślę, że ci pomogłem. Dał bym ci gotowy kod, ale tego nie wolno robić, bo każdy powinien sam myśleć. Mogę ci najwyżej dać przykład... |
|
zielak123 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-10-22 17:12:45 Udalo mi sie w polowie #include <iostream> #include <cmath> using namespace std;
int main( int argc, char * argv[] ) { int pion; int poziom; float iter = 0.f; cout << "ile w pionie ? :"; cin >> pion; cout << endl; cout << "ile w poziomie ? :"; cin >> poziom; cout << endl; if( pion <= 0 || poziom <= 0 ); else( pion > poziom || pion < poziom ); iter =( float ) poziom /( float ) pion; float stepper = iter; int z = 1; for( int x = 0; x < pion; ++x ) { for( int y = 0; y < z; ++y ) cout << "*"; cout << endl; stepper += iter; z =( int ) floor( stepper ); } cin.sync(); return 0; }
Co jest zle, ze przy wartosci poziom = 0 program nie konczy sie a chce rysowac trojkat. Tylko tego niewiem. |
|
jegor377 |
» 2014-10-22 17:48:00 Bo robisz to źle, bo zobacz, przecież trójkąt powinien zmniejszać linię o dwa przy każdym stopniu i rysować się OD ŚRODKA DO LEWEJ I PRAWEJ. Czyli:
_____________ * #*# ##*## ###*### ####*#### _____________
* - środek trójkąta
# linie prawe i lewe.
Teraz już rozumiesz? |
|
zielak123 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-10-22 17:51:19 Dobra, zrobilem, a to co piszesz jegor377 robi mi metlik w glowie i nic z tego nie rozumiem. Zamykam. |
|
1 2 « 3 » |