Komunikacje pomiędzy obiektami w grze
Ostatnio zmodyfikowano 2014-11-12 00:16
ggerek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Komunikacje pomiędzy obiektami w grze » 2014-11-09 00:21:57 Mam takie bardziej nietypowe pytanie :) Chciałbym wiedzieć jak prawidłowo powinna wyglądać komunikacja/relacje pomiędzy obiektami w grze 2d. Są do takiego zastosowania jakieś wzorce ? Bardzo proszę o linki do artykulow/wzorcow/schematów na ten temat lub opis w poscie. |
|
bingo009 |
» 2014-11-12 00:16:43 Nie wiadomo mi nic o gotowych wzorcach. Najlepiej jest usiąść w spokoju z długopisem i kartką i narysować poszczególne obiekty oraz relacje między nimi. Możesz też przeglądać kody gier i się mniej więcej wzorować w relacjach. Przykładowo masz klase mapa, która zajmuje się przechowywaniem pozycji i rysowaniem obiektów klasy kafel, która przechowuje informacje o kaflach oraz ich pozycje, szczegóły itd. To taki luźny przykład dla np.platformówki. Rozrysuj sobie takie coś na kartce i pomyśl w spokoju jak to ma wyglądać, a napewno coś ci wpadnie do głowy. |
|
« 1 » |