Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Komunikacje pomiędzy obiektami w grze

Ostatnio zmodyfikowano 2014-11-12 00:16
Autor Wiadomość
ggerek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Komunikacje pomiędzy obiektami w grze
» 2014-11-09 00:21:57
Mam takie bardziej nietypowe pytanie :)
Chciałbym wiedzieć jak prawidłowo powinna wyglądać komunikacja/relacje pomiędzy obiektami w grze 2d.
Są do takiego zastosowania jakieś wzorce ?
Bardzo proszę o linki do artykulow/wzorcow/schematów na ten temat lub opis w poscie.
P-120207
bingo009
» 2014-11-12 00:16:43
Nie wiadomo mi nic o gotowych wzorcach. Najlepiej jest usiąść w spokoju z długopisem i kartką i narysować poszczególne obiekty oraz relacje między nimi. Możesz też przeglądać kody gier i się mniej więcej wzorować w relacjach. Przykładowo masz klase mapa, która zajmuje się przechowywaniem pozycji i rysowaniem obiektów klasy kafel, która przechowuje informacje o kaflach oraz ich pozycje, szczegóły itd. To taki luźny przykład dla np.platformówki. Rozrysuj sobie takie coś na kartce i pomyśl w spokoju jak to ma wyglądać, a napewno coś ci wpadnie do głowy.
P-120411
« 1 »
  Strona 1 z 1