Tablica dwuwymiarowa , 0 dla liczb parzystych a 1 dla nieparzystych
Ostatnio zmodyfikowano 2014-11-12 16:41
Rampage Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Tablica dwuwymiarowa , 0 dla liczb parzystych a 1 dla nieparzystych » 2014-11-12 14:51:50 Witam jestem początkującym programistą oraz nowy na tym forum. Otóż mam mały problem z programem: Utwórz tablicę o wymiarach 2 wiersze n kolumn zawierającą : w pierwszym wierszu n dowolnych liczb całkowitych a w drugim zera dla liczb parzystych oraz jedynki dla liczb nieparzystych np 4 9 11 -2 0 1 1 0 #include <cstdlib> #include <iostream> #include <ctime> #include <windows.h> using namespace std;
int main() { srand( time( NULL ) ); int n; cout << "Podaj liczbe kolumn" << endl; cin >> n; system( "cls" ); cout << "Liczba kolumn wynosi " << n << endl; int tab[ 2 ][ n ]; for( int i = 0; i < 1; i++ ) { for( int k = 0; k < n; k++ ) { tab[ 0 ][ k ] = rand() %( 20 ) - 10; cout << tab[ 0 ][ k ] << ", "; } cout << endl; } for( int i = 1; i < 2; i++ ) { for( int k = 0; k < n; k++ ) { if( tab[ 0 ][ k ] % 2 == 0 ) tab[ 1 ][ n ] == 1; else tab[ 1 ][ n ] == 0; cout << tab[ 1 ][ n ] << ", "; } } return 0; }
Pierwszy wiersz wypełniłem losowymi liczbami całkowitymi z określonego przedziału, a właśnie drugi wiersz nie wyświetla mi tego czego oczekuję otóż wyświetla mi różne liczby a nie takie jakie określiłem. Tak więc nie wiem gdzie zrobiłem błąd dlatego proszę was o jakieś wskazówki dotyczące tego programu. Z góry dzięki . |
|
Tomek_z_W11 |
» 2014-11-12 15:40:25 Coś tutaj poplątałeś:
for( int k = 0; k < n; k++ ) { if( tab[ 0 ][ k ] % 2 == 0 ) tab[ 1 ][ n ] == 1; else tab[ 1 ][ n ] == 0; cout << tab[ 1 ][ n ] << ", "; }
Chyba chodziło Ci o tab[ 1 ][ k ]=1; //jeden znak równa się, oznaczający przypisanie i else tab[ 1 ][ k ]=0; // nie od 'n', tylko od 'k'. n to zdaje sie rozmiar tablicy, //a indeksy tablicy idą od 0 do n-1; |
|
Rampage Temat założony przez niniejszego użytkownika |