[C++] Pisanie gry 2D/3D
Ostatnio zmodyfikowano 2014-11-15 23:30
Damian27515 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++] Pisanie gry 2D/3D » 2014-11-14 20:39:16 Witam według was która biblioteka jest lepsza do pisania gier 2D/3D lub zaproponujcie inną
OpenGL czy DirectX? |
|
Chlorek |
» 2014-11-14 21:06:23 W internecie znajdziesz masę porównań. Wszystko zależy od Ciebie, obie opcje są dobre. DirectX to jednak coś więcej niż tylko grafika 3D, to cały zestaw bibliotek, w tym do dźwięku, obsługi inputu (myszki, klawiatury, pady). Z drugiej strony openGL to jedynie grafika. Aby dorównać funkcjonalności DirectX trzeba wykorzystać często wiele innych bibliotek jak np OpenAL. Z drugiej strony bazując na otwartych alternatywach z reguły zapewniasz sobie przenośność kodu, a więc duży plus - trzeba wspierać alternatywy Windowsa - według mnie nie warto napędzać tej Microsoftowskiej machiny pochłoniającej każdy sektor rynku.
Osobiście wybrałbym openGL'a lecz ten wybór jest z mojej strony kierowany przenośnością i ideami. Jeśli chodzi o możliwości graficzne 3D obu opcji to aktualne wersje OpenGL'a potrafią już zdziałać cuda a przy tym mają bardzo dobrą wydajność.
Jak wspomniałem na początku, wszystko zależy od tego co chcesz napisać, jakie masz wymagania wobec swojej gry. |
|
Damian27515 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-11-14 21:19:24 Czy za pomocą OpenGL mógłbym zrobić grę podobną np. do Gothic 3? |
|
Chlorek |
» 2014-11-14 21:40:28 Wszystko się da. To tylko reprezentacja graficzna - narysujesz co tylko chcesz. Właściwie nie ma większych różnic w możliwościach OpenGL'a i Direct3D. OpenGL świetnie sobie radzi w takich tytułach jak np. Dota 2, Portal 2, stary ale jary Quake 3 czy Serious Sam 3 - we wszystkich tych przypadkach poza Q3 OpenGL'a używają jedynie wersje na Linuxa, grałem w te gry na obu platformach - Windows i Linux, nie widziałem różnic w grafice. |
|
Damian27515 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-11-14 21:58:20 Dziękuje za odp. ;) |
|
SeaMonster131 |
» 2014-11-15 11:16:29 Pozwoliłem sobie otworzyć temat, ponieważ należy dodać, że do pisania gier stworzone są już gotowe silniki np Unity, Ogre itd... W OpenGL lub DirectX potrzeba dużej wiedzy i mnóstwa czasu, aby napisać silnik, który chociaż trochę dorówna innym. Moim zdaniem na początku trzeba się określić czy chcemy pisać gry czy silniki do gier. |
|
Quirinnos |
» 2014-11-15 15:33:28 A tak na sampierw to dobrze zacząć od prostych bibliotek 2d. |
|
Damian27515 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-11-15 16:22:13 Mam pytanie Czy silnik graficzny może być w postaci DLL i poprzez aplikacje wywoływać dane funkcje? |
|
« 1 » 2 |