[C++] Pisanie gry 2D/3D
Ostatnio zmodyfikowano 2014-11-15 23:30
MrPoxipol |
» 2014-11-15 20:00:17 Tak, bo dlaczego by nie. Ale obawiam się, że jak na razie masz zbyt małą wiedzę, żeby napisać własny silnik.
@Sea: Ogre - silnik graficzny, Unity - silnik dla gier ;> |
|
Chlorek |
» 2014-11-15 23:19:58 To ja polecę Irrlicht, nie korzystałem z innych wcześniej wymienionych ale polubiłem Irrlicht. Dobre API, wiele możliwości, duża elastyczność tego co chcemy napisać - praktycznie pisze się wszystko samemu, nie jest to coś pokroju Unity, bardziej jak biblioteka do C++. Ma też sporo przydatnych rzeczy dla prostych gier w które nie chce się wkładać dużo pracy - gotowa obsługa BSP (mapy np. z Quake 3), renderowanie terenu z heightmap'y, system GUI, gotowy format dla map wykorzystujący moduł XML i system plików z obsługą kompresji zip (można dodać do filesystem'u pliki pk3/zip i mamy do nich dostęp jakby były w głównym folderze). Można wybrać sobie pomiędzy OpenGL i DirectX - obsługuje obie biblioteki. Do tego całkowicie przenośna. Generalnie, ciekawa zabawa, można coś godnego uwagi napisać, znam parę gier, które wykorzystują mocno zmodyfikowany ten silnik i zyskują świetne efekty, np. https://www.buildaworld.net/ |
|
Quirinnos |
» 2014-11-15 23:30:10 Też polecam Irrlicht, na pewno fajnie nauczy i pomoże zrozumieć mechanikę działania gry. |
|
1 « 2 » |