Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++, SFML] Jedna zmienna we wszystkich plikach

Ostatnio zmodyfikowano 2014-11-15 23:49
Autor Wiadomość
Winner_Of_Death
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-11-15 23:09:17
Dobra, dzięki wielkie.
Temat zostawiam otwarty, jeżeli zna ktoś inny sposób, niech napisze.
P-120733
Chlorek
» 2014-11-15 23:27:40
Takie podejście moim zdaniem nie jest najlepsze. Ja zwykle piszę sobie wszystko oparte o klasy, wtedy powiedzmy mam główną klasę programu, która przechowuje podstawowe dane mające być widoczne dla wszystkich, ewentualnie można zrobić klasę Globals i porobić sobie w niej publiczne statyczne zmienne:
C/C++
// Globals.hpp

class Globals
{
public:
    static int x;
    static int y;
}

C/C++
// Globals.cpp

int Globals::x = 5;
int Globals::y = 3;

Każdy plik w którym chcecie wykorzystać zmienną musi include'ować Globals.hpp.

#Edit
Jeśli program pisze się w pełni obiektowo to można zaprojektować to tak, by wszystko opierało się o przekazywanie obiektów i funkcje get*(). Przy dobrym rozplanowaniu można osiągnąć duży porządek i widoczność danych.
P-120736
Quirinnos
» 2014-11-15 23:35:14
A po co Ci RenderWindow w wielu klasa? Przecież ona może być tylko w klasie która zarządza renderingiem.
P-120738
Winner_Of_Death
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-11-15 23:46:03
To już kwestia rozplanowania klas i ich znaczenia.
Zdaję sobie sprawę, że można to też zrobić tak.
P-120739
Quirinnos
» 2014-11-15 23:49:34
To może napisz co konkretniej byś chciał zrobić, będzie łatwiej znaleźć rozwiązanie. ;)
P-120740
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2