[C++, SFML] Jedna zmienna we wszystkich plikach
Ostatnio zmodyfikowano 2014-11-15 23:49
Winner_Of_Death Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-11-15 23:09:17 Dobra, dzięki wielkie. Temat zostawiam otwarty, jeżeli zna ktoś inny sposób, niech napisze. |
|
Chlorek |
» 2014-11-15 23:27:40 Takie podejście moim zdaniem nie jest najlepsze. Ja zwykle piszę sobie wszystko oparte o klasy, wtedy powiedzmy mam główną klasę programu, która przechowuje podstawowe dane mające być widoczne dla wszystkich, ewentualnie można zrobić klasę Globals i porobić sobie w niej publiczne statyczne zmienne:
class Globals { public: static int x; static int y; }
int Globals::x = 5; int Globals::y = 3;
Każdy plik w którym chcecie wykorzystać zmienną musi include'ować Globals.hpp. #Edit Jeśli program pisze się w pełni obiektowo to można zaprojektować to tak, by wszystko opierało się o przekazywanie obiektów i funkcje get*(). Przy dobrym rozplanowaniu można osiągnąć duży porządek i widoczność danych. |
|
Quirinnos |
» 2014-11-15 23:35:14 A po co Ci RenderWindow w wielu klasa? Przecież ona może być tylko w klasie która zarządza renderingiem. |
|
Winner_Of_Death Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-11-15 23:46:03 To już kwestia rozplanowania klas i ich znaczenia. Zdaję sobie sprawę, że można to też zrobić tak. |
|
Quirinnos |
» 2014-11-15 23:49:34 To może napisz co konkretniej byś chciał zrobić, będzie łatwiej znaleźć rozwiązanie. ;) |
|
1 « 2 » |