Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Wzór do obliczenia doświadczenia na poziom.

Ostatnio zmodyfikowano 2014-11-16 22:50
Autor Wiadomość
Rashmistrz
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Wzór do obliczenia doświadczenia na poziom.
» 2014-11-16 02:09:12
Poszukuję jak i sam próbuję stworzyć wzór do obliczenia
ilości doświadczenia potrzebnego do osiągnięcia konkretnego
poziomu postaci. Mam go zamiar wykorzystać w grze.

Jako że nie mam tak zaawansowanej matematyki w szkole
by samodzielnie przeanalizować istniejące tabelki doświadczeń,
zwracam się do was o pomoc w znalezieniu/stworzeniu takowego
wzoru, z którego mógłbym wyliczyć --||--.

Na razie udało mi się utworzyć:
200 * i *( i + 1 )


Przykładowe tabele:
Metin 2
Tibia
Minecraft (1.75n^2+5n) :F
P-120748
akwes
» 2014-11-16 09:06:18
Skąd mamy wiedzieć jakiej tabelki oczekujesz? Nie zadałeś żadnego konkretnego pytania w temacie. Narysuj sobie wykres na kartce a potem podziel go na jednolite fragmenty i poszukaj funkcji odpowiadającym tym fragmentom.
P-120755
Parapet
» 2014-11-16 09:09:55
Dodawaj do aktualnego doświadczenia pierwiastek z tej liczby. Tak jest w Minecraft (taką zależność zauważyłem ;p)

exp = sqrt(exp) + exp;
P-120756
Rashmistrz
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-11-16 14:10:13
Skąd mamy wiedzieć jakiej tabelki oczekujesz?
Zamierzałem stworzyć najpierw tabelkę a później ilość
zdobywanego doświadczenia przystosować do tej tabeli.

Nie zadałeś żadnego konkretnego pytania w temacie.
Nie potrafiłem zadać, więc opisałem moją sytuację.

Narysuj sobie wykres na kartce a potem podziel go na jednolite
fragmenty i poszukaj funkcji odpowiadającym tym fragmentom.
Sprowadza się to "analizy matematycznej",
chociaż nie wiem czy to jest to o czym myślę. >_<

Jak na razie próbowałem logicznie myśląc oszacować
jaki jest ten wzór z Metina i wyszło mi to
co na górze podałem.
P-120782
akwes
» 2014-11-16 14:25:19
W każdej grze jest inna mechanika i inna ilość doświadczenia wymaganego na poziom. Całkowicie zależy to od tego jaki jest balans gry i jak szybko według autorów gry postać powinna awansować.


Jak na razie próbowałem logicznie myśląc oszacować
jaki jest ten wzór z Metina i wyszło mi to
co na górze podałem.
Tylko po co? Chcesz mieć własny czy skopiowany? Jak skopiowany to zarówno z Tibii jak i Minecrafta są podane formuły na internecie. Jak własny to przecież wzoru Ci nie wyliczymy.

Eh. Zobacz sobie na internecie jak wyglądają wykresy podstawowych funkcji i posklejaj coś sobie z tego zmieniając współczynniki dla tych funkcji oraz je ze sobą sumując lub odejmując.
P-120785
Quirinnos
» 2014-11-16 14:49:06
O ile coś tam o uszy mi się obiło, to w Tibi wartości rosną trochę w sposób logarytmiczny.
P-120787
Rashmistrz
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-11-16 15:11:25
O ile coś tam o uszy mi się obiło, to w Tibi
wartości rosną trochę w sposób logarytmiczny.
Jakiś trop to jest.
http://tibia.pl/poradniki​/234350

Tylko że ja nic z tego nie rozumiem. :C
P-120789
Parapet
» 2014-11-16 15:31:30
Widać że jesteś słaby z matmy, ale chyba możesz napisać taki wzór exp = exp + 200 * i nic trudnego to nie jest...
P-120790
« 1 » 2 3
  Strona 1 z 3 Następna strona