Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

C++, stworzenie kolejnej pętli

Ostatnio zmodyfikowano 2014-12-06 14:44
Autor Wiadomość
Virtual25
Temat założony przez niniejszego użytkownika
C++, stworzenie kolejnej pętli
» 2014-12-05 20:04:14
Witam, jestem początkującym programistą i mam takie zadanie które wiem w jaki sposób wykonać ale nie wiem jak to zapisać. Zadanie polega na tym że wprowadzamy dane czyli nazwę zadania, ilość dni ile zadanie jest wykonywane i poprzedników zadania jeśli ma. Na wyjściu program ma wypisać nazwę zadania z przypisanymi datami, zadania rozpoczynamy od 1.02.2014 i jeśli np wprowadzimy zadanie A i ma trwać dwa dni i nie ma poprzedników to się zakończy 2.02.2014 i tak dalej jeśli podamy zadanie B i ma poprzednika A i trwa 3 dni to zacznie się zadanie 3.02.2014 i zakończy 5.02.2014. Zrobiłem to za pomocą tablicy relacji która wypisuje 1 gdy są poprzednicy i 0 gdy nie ma poprzedników. Problem pojawia się gdy zadania np dla zadania B damy poprzednika jakiegoś następnego C i wtedy na początku powinien wykonać zadanie A, potem zadanie C które ma poprzednika A i na końcu zadanie B. Niestety nie wypisuje tak jak trzeba gdy nie jest zachowana kolejność. Wiem że trzeba zrobić 3 pętlę żeby kilka razy sprawdzało mi tablicę czy są 0 i 1. Dodam jeszcze że tablica relacji sprawdza wiersz pierwszy i gdy są zera to wykonuje zadanie i zeruje kolumnę pierwszą i tak dalej, powinno robić że gdy napotka 1 powinno dalej przechodzić ale nie wiem jak to zrobić. Wklejam kawałek programu, ale niestety nie wiem jak to tak ładnie wkleić jak w innych tematach. Z góry przepraszam.


C/C++
// pętle wypisujące tablice relacji pomiedzy zadaniami
for( int i = 0; i < liczba_zadan; i++ )
{
    for( int j = 0; j < liczba_zadan; j++ )
    {
        if( nazwa[ j ] == zad_poprz[ i ] || nazwa[ j ] == zad_poprz2[ i ] )
             tab_rel[ i ][ j ] = 1;
        else tab_rel[ i ][ j ] = 0;
       
    }
}
for( int i = 0; i < liczba_zadan; i++ )
{