[SFML 2.1] Gładkie przesuwanie postaci po nieregularnej mapie kafelkowej
Ostatnio zmodyfikowano 2014-12-22 17:19
colorgreen19 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 2.1] Gładkie przesuwanie postaci po nieregularnej mapie kafelkowej » 2014-12-13 23:56:56 http://www.fotoszok.pl/show.php/2268460_gra.png.htmlPostać powinna poruszać się po tej mapie kafelkowej z tą samą prędkością względnie w prawo i lewo. względnie bo jak widać jest pod kątem i cały czas będzie pod kątem prostym do promienia planety i tu sie rodzi troche problem. jako że kąt postaci jest inny w każdej klatce ruchu rownież trzeba liczyć współczynnika poruszania sie po osi x i y, a dodatkowo przy kolizjach perpixel trzeba by obliczyć współczynniki przesunięcia by utrzymać tą stałą prędkość. Jakieś pomyły jak to zrobić? chociażby same kroki jak powinienem postąpić bo ja zupełnie nie mam pomysłu na to. (mape trzymam i jako sf::VertexArray i jako sf::Sprite ) |
|
DejaVu |
» 2014-12-19 22:13:38 delta.x = sin( kat_w_radianach ) * predkosc; delta.y = cos( kat_w_radianach ) * predkosc;
|
|
colorgreen19 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-12-22 17:19:06 ale co mi to da? |
|
« 1 » |