Wizualizacja ruchu jednostajnego po okręgu
Ostatnio zmodyfikowano 2014-12-19 19:46
bingo009 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Wizualizacja ruchu jednostajnego po okręgu » 2014-12-17 21:37:49 Witam was serdecznie, mam pewien problem. Do szkoły mamy do napisania projekt, który ukazuje wizualizacje jakiegoś zagadnienia fizycznego. Na swoje nieszczęście wybrałem ruch po okręgu. Nie chodzi mi tu o samą implementację, bo mając wzory to nie jest nic trudnego, ale mam zaćmienie umysłowe, bowiem jak ja mam przedstawić ruch po okręgu? Jakiś wykres, wizualizacja, cokolwiek, lecz ja nie mam pomysłu jak mam pokazać ruch po okręgu w praktyce. Bardzo proszę o jakiś pomysł na wizualizacje tego zagadnienia. |
|
michal11 |
» 2014-12-17 23:36:49 Najwygodniej będzie chyba użyć SFML'a.
Wystarcza ci tylko klasy RenderWindow i RectangleShape. |
|
bingo009 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-12-18 16:03:11 Niestety, mamy to zrobić w WinAPI. Ponadto nie pytam się o to jak mam to napisać, tylko jak ja mam przedstawić wizualizacje ruchu po okręgu. Czyli, że użytkownik podaje jakieś dane i co się dalej dzieje, wyświetla się jakiś wykres, jakieś kółko, czy jeszcze co innego? Ale dzięki za odpowiedź. Myślałem nad tym, że użytkownik podaje promień okręgu i czas, w jakim ma się dokonać obrót i rysuje się okrąg o zadanym promieniu, oraz kropka porusza się po tym okręgu z taką prędkością, żeby zrobić to dokładnie w tym samym czasie, co jest podany. Chyba to będzie najlepsze rozwiązanie, chyba, że ktoś ma lepsze. |
|
szyx_yankez |
» 2014-12-19 16:21:04 Ruch księżyca wokół ziemi.
|
|
bingo009 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-12-19 19:46:00 Być może, lecz orbita to już nieco inne zjawisko niż ruch jednostajny po okręgu. Prędkość orbitalna nie jest stała(no chyba, że mamy idealnie równą orbitę, co jest niemożliwe do osiągnięcia w realnym świecie). Myślę, że moja wizja będzie odpowiednia. Dzięki za odpowiedzi, implementacja tego to już inny temat, jak będę miał problem, to napewno się odezwe. |
|
« 1 » |