Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML]Rysowanie w innej klasie niż główna

Ostatnio zmodyfikowano 2014-12-20 18:54
Autor Wiadomość
bingo009
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML]Rysowanie w innej klasie niż główna
» 2014-12-19 23:09:06
Mam taki problem, z którym nie mam jak się uporać. Mianowicie mam narazie w programie 2 klasy - główną i klasę do ładowania i rysowania mapy. W klasie głównej, jest tworzenie okna i rysowanie wszystkiego, w klasie mapy jest ładowanie mapy i usiłuje stworzyć rysowanie. Mam kilka spriteów i klasa mapa przechowuje je sobie w kontenerze vector. Jak teraz mam z poziomu funkcji klasy mapa narysować cokolwiek, skoro okno jest tworzone i obsługiwane w klasie głównej?
P-123153
Parapet
» 2014-12-20 08:20:35
Pobierz instancję okna w klasie i namaluj coś na niej.
P-123155
hincu
» 2014-12-20 17:18:06
klasa.rysuj(sf::renderwindow &wnd); ?
P-123158
bingo009
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-12-20 18:54:52
Dzięki, zrobiłem to w ten sposób:
-Klasa główna dziedziczy po klasie RenderWindow. Napisałem też metodę na zwrócenie instancji klasy(tworzy statyczny obiekt klasy głównej i zwraca go).

Mam jeden wspólny plik hpp, w którym są wszystkie pliki nagłówkowe z projektu jak i z zewnątrz(nagłówki C++, SFML, itd.). Każdy plik cpp z implementacją klas dołącza ten nagłówek. Teraz mogę w całkiem innej klasie niż główna narysować cokolwiek w ten sposób:
C/C++
Game::getInstance().draw( costam );

Dzięki za pomoc i za naprowadzenie na trop.
P-123160
« 1 »
  Strona 1 z 1