Szybsze działanie programu dla sprajtów o wymiarach 2^n
Ostatnio zmodyfikowano 2014-12-30 13:30
wilkoo13 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Szybsze działanie programu dla sprajtów o wymiarach 2^n » 2014-12-30 03:40:07 Słyszałem że program działa szybciej na liczbach 2, 4, 8, 16, 32, 64, itp. W grze jrpg używa się kafelków. Ja zrobiłem swoje i mają one rozmiar 35x35 (pixele). I tak się zastanawiam czy darować sobie przerabanie ich na 32 czy czy jednak przerobić. Czy szybsze działanie będzie tego warte, czy różnica prędkości będzie mało zauważalna. |
|
DejaVu |
» 2014-12-30 13:30:03 Program nie działa szybciej na liczbach potęgi liczby 2. W przypadku tekstur przekazywanych do karty graficznej lepiej jednak mieć je o rozmiarach potęgi liczby dwa, ponieważ karta graficzna mogła wykonać operacje kopiowania/nanoszenia tekstur nieco szybciej, ponieważ podczas renderowania tekstury nie będzie trzeba dopełniać każdego wiersza pikseli tekstury do 4/8/16 bajtów. Własność o której piszesz dotyczy tylko i wyłącznie tekstur przechowywanych w pamięci karty graficznej. |
|
« 1 » |