[SFML] Tworzenie sprite'a z przezroczystym tłem
Ostatnio zmodyfikowano 2014-12-30 13:39
Brunon3 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML] Tworzenie sprite'a z przezroczystym tłem » 2014-12-30 12:13:47 Witam. Mam taki kod: sf::Image menu; menu.loadFromFile( "Grafika/Menu/menu.png" ); menu.createMaskFromColor( sf::Color( 255, 0, 255 ), 0 );
I jak teraz utworzyć z tego sprite'a? Czytałem dokumentację, przeglądałem forum, odpowiedzi nie znalazłem. :( |
|
NopeDotAvi |
» 2014-12-30 12:36:07 Musisz załadować do jakiejś tekstury te zdjęcie, a potem ustawić spritowi tą teksturę. |
|
Brunon3 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-12-30 12:37:52 Ale tekstura nie ma createMaskFromColor. :/ A ja potrzebuję przeźroczystego tła. |
|
1aam2am1 |
» 2014-12-30 13:00:53 Nie wiem o co ci chodzi z przezroczystym tłem. Ale Sprite ma setColor w którym ustawiasz kolor tekstury(w tym alfe). |
|
Brunon3 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-12-30 13:09:27 No że na przykład kolor (255, 0, 255) będzie brany jako alfa (jak w Allegro). Pomoże ktos? :( |
|
lectre |
» 2014-12-30 13:12:20 Jeśli masz już image z obranym przezroczystym kolorem to teraz stwórz Sf::Texture i wywołaj metodę loadFromImage, a potem tworzysz sprite i setTexture. |
|
Brunon3 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-12-30 13:14:38 @up: W dokumentacji nie jest według mnie dosc zrozumiale dla początkującego opisane jak wywołać loadFromImage. Czy mógłbys podać przykład wykorzystania tej metody? EDIT: Problem rozwiązany. :) sf::Image menu; menu.loadFromFile( "Grafika/Menu/menu.png" ); menu.createMaskFromColor( sf::Color( 255, 0, 255 ), 0 ); sf::Texture t_menu; t_menu.loadFromImage( menu ); sf::Sprite s_menu( t_menu );
|
|
lectre |
» 2014-12-30 13:39:46 Ups niestety nie było mnie przez chwilę, dobrze że sam sobie poradziłeś ;) |
|
« 1 » |