Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Funkcja w grze kolko i krzyzyk

Ostatnio zmodyfikowano 2015-01-04 19:37
Autor Wiadomość
damianlxlx5
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Funkcja w grze kolko i krzyzyk
» 2015-01-04 15:15:17
Witam ,chciałbym zrobić funkcję umożliwiającą ruch gracza w grze kółko i krzyżyk.
Napisałem coś takiego ,jednak nie chce się to nawet skompilować :

C/C++
void ruch( char t[] )
{
    char tablica[] = { ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ' };
    char kolko = 'O';
    char krzyzyk = 'X';
    int i = 0;
   
    cout << "\nRuch wykonuje " << kolko << endl;
    cin >> tablica[ i ];
    plansza( tablica[ i ] );
}

Czyli stworzyłem sobie w tej funkcji nową tablicę która na początku przechowuje same spacje.
Później mam 2 zmienne znakowe dla graczy.Mam także zmienną int do której to ma być przypisana liczba podana przez gracza.Następnie chciałem wywołać funkcję rysującą planszę i jako argument nadać jej tą tablicę i wartość jaką przypisze użytkownik.




P-124078
kubawal
» 2015-01-04 15:59:53
Jakie masz błędy?
P-124087
damianlxlx5
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-01-04 16:02:20
Całe logi:

||=== Build: Debug in Gra (compiler: GNU GCC Compiler) ===|
D:\Kataglog C\Gra\main.cpp||In function 'bool wygrana(char*)':|
D:\Kataglog C\Gra\main.cpp|56|warning: no return statement in function returning non-void [-Wreturn-type]|
D:\Kataglog C\Gra\main.cpp||In function 'void ruch(char*)':|
D:\Kataglog C\Gra\main.cpp|66|error: invalid conversion from 'char' to 'char*' [-fpermissive]|
D:\Kataglog C\Gra\main.cpp|5|error:   initializing argument 1 of 'void plansza(char*)' [-fpermissive]|
D:\Kataglog C\Gra\main.cpp|61|warning: unused variable 'krzyzyk' [-Wunused-variable]|
||=== Build failed: 2 error(s), 2 warning(s) (0 minute(s), 0 second(s)) ===|
P-124089
kubawal
» 2015-01-04 16:17:45
C/C++
plansza( tablica[ i ] );

Przekazujesz jeden element tablicy. Przekaż ją całą:
plansza( tablica )
P-124093
damianlxlx5
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-01-04 19:37:17
No dobra ale to mi nic nie daje.Ja chciałbym tak zrobić żeby gracz podał liczbę od 1 do 9 i żeby w polu oznaczonym tymi cyframi w tablicy pojawił się znak 'o' albo 'x'.
P-124121
« 1 »
  Strona 1 z 1