Kolizje kwadrat-prostokąt
Ostatnio zmodyfikowano 2015-01-10 21:03
Piastlis |
» 2015-01-10 18:29:47 Było późno i dobrze myślałem ale napisałem głupotki:) Powiem to inaczej. Pierwsza instrukja sprawdza czy kulka jest powyżej dolnej, poniżej górnej, na lewo od prawej, na prawo od lewej. Wszystkie warunki muszą być spełnione. Dalej się sprawa komplikuje. Trzeba sprawdzić do której lini kulka ma najbliżej. Słownie: czy różnica między kulką a linią jest mniejsza lub równa od promienia.
labs(pilkaY + Yspeed - prostokatY)=< promien labs(pilkaY + Yspeed - prostokatY - wysokosc)=< promien
Ale wtedy Xspeed i Yspeed muszą być mniejsze od promienia.
Program sprawdza po kolei góra,dół,lewy,prawy więc róg zawsze do jakiejś lini należy. Wszystko już jasne?
|
|
Malina94 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-01-10 21:03:25 No w sumie tak. Czyli to wina złej implementacji, że nie łapie na rogach. |
|
1 « 2 » |