c++ typ wyliczeniowy enum
Ostatnio zmodyfikowano 2015-01-11 00:49
drudl Temat założony przez niniejszego użytkownika |
c++ typ wyliczeniowy enum » 2015-01-11 00:33:04 Mam następujący problem: Tworzę grę złożoną z kilku plików. W jednym z nich mam napisaną funkcję, która przyjmuje jako argument typ wyliczeniowy enum. Problem pojawia się kiedy próbuję ją zaprzyjaźnić z klasą znajdującą się w innym pliku. Wyskakują mi komunikaty: error: use of enum 'z_ktorej_strony' without previous declaration To jest plik, w którym mam funkcję, którą chcę zaprzyjaźnić: #ifndef FUNKCJE_H #define FUNKCJE_H #include <allegro.h> #include<string> #include "tablica_zderzen.h"
enum z_ktorej_strony { z_lewej = 1, z_dolu, z_prawej, z_gory, z_kazdej }; z_ktorej_strony z_ktorej_strony_k; z_ktorej_strony z_ktorej_strony_j; void wypisywanie_tekstu_allegro( std::string tekst, int y ); int czytanie_cyfr_z_klawiatury(); int czytanie_liczb_cztero_cyfrowych_z_klawiatury(); bool czy_jest_zderzenie( const class tablica_zderzen & k, const int & aktualny_x_k, const int & aktualny_y_k, enum z_ktorej_strony z_ktorej_strony_k, const class tablica_zderzen & j, const int & aktualny_x_j, const int & aktualny_y_j, enum z_ktorej_strony z_ktorej_strony_j ); #endif W tym pliku mam deklarację klasy: #ifndef TABLICA_ZDERZEN_H #define TABLICA_ZDERZEN_H
#include <allegro.h> #include<string> #include "funkcje.h"
class tablica_zderzen { friend class glowny_bohater; friend bool czy_jest_zderzenie( const class tablica_zderzen & k, const int & aktualny_x_k, const int & aktualny_y_k, enum z_ktorej_strony z_ktorej_strony_k, const class tablica_zderzen & j, const int & aktualny_x_j, const int & aktualny_y_j, enum z_ktorej_strony z_ktorej_strony_j ); BITMAP * obiekt_do_znajdowania_pkt_zderzen; int ile; int ilosc_pkt_zderzenia_z_lewej, ilosc_pkt_zderzenia_z_dolu, ilosc_pkt_zderzenia_z_prawej, ilosc_pkt_zderzenia_z_gory; int ilosc_pkt_zderzenia; int * wsk_tab_x; int * wsk_tab_y; int * wsk_tab_x_z_lewej; int * wsk_tab_x_z_dolu; int * wsk_tab_x_z_prawej; int * wsk_tab_x_z_gory; int * wsk_tab_y_z_lewej; int * wsk_tab_y_z_dolu; int * wsk_tab_y_z_prawej; int * wsk_tab_y_z_gory; char * wsk_tab_typ; bool czy_stworzono_tablice; public: void dodaj_zderzenie( int x_zderznia, int y_zderzenia ); void ile_pkt_zderzenia( BITMAP * obiekt, int szerokosc, int wysokosc, int dokladnosc ); void znajd_pkt_zderzenia( BITMAP * obiekt, int szerokosc, int wysokosc, int dokladnosc ); tablica_zderzen( BITMAP * obrazek, int szerokosc, int wysokosc ); tablica_zderzen(); void zamiast_konstruktora( BITMAP * obrazek, int szerokosc, int wysokosc, int x, int y, int dokladnosc ); ~tablica_zderzen(); };
#endif |
|
SocrateZ |
» 2015-01-11 00:39:06 Daj enum przed ostatni include (czyli przed dołączoną tablice zderzeń gdzie błąd jest generowany): enum z_ktorej_strony { z_lewej = 1, z_dolu, z_prawej, z_gory, z_kazdej }; #include "tablica_zderzen.h"
|
|
drudl Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-01-11 00:49:32 Pomogło! Dzięki za pomoc! |
|
« 1 » |