Problem z uruchomieniem programu
Ostatnio zmodyfikowano 2015-01-19 23:55
pqwaszx Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Problem z uruchomieniem programu » 2015-01-19 11:21:08 Proszę o pomoc. Mianowicie po napisaniu (przepisaniu) prostego programu na ekranie pojawia się następujący komunikat : "it seems that this file has not been built yet. do you want to built it now". Nie mam pojęcia o co chodzi i jak mam poprawić program. |
|
darko202 |
» 2015-01-19 12:25:55 ?? trochę mało informacji zamieść jakiś bardziej szczegółowy opis
1. czym kompilujesz ? jakie przyciski wybierasz ? 2. czy utworzyłeś projekt ? 3. czy zapisałeś ten "prosty program" ? 4. jaki jest skrypt kompilacji ? 5. w jakim systemie operacyjnym ?
itp. podobne ważne informacje
|
|
» 2015-01-19 12:46:31 Na wstępie muszę dodać że jestem początkującym programista (o ile można mnie tak nazwać :P) 1 używam codeblocks 2 No właśnie z tym jest ciekawa sytuacja. Bo początkowo brałem tylko nowy plik i tworzyłem jeden plik .h następnie do niego tworzyłem plik .cpp w którym zapisałem funkcję i oddzielny plik na main. I w takim przypadku nie mogłem skąpilkować programu bo wyskakiwał wcześniej wymieniony tekst. Poszukałem trochę i znalazłem małą podpowiedz polegającą na utworzeniu nowego projektu konsolowego. I po odpaleniu takiego zapisanego programu wszystko ładnie działa. Więc czy to oznacza że problem dotyczył właśnie braku projektu ?? 3 Tak zapisałem ten programik 4 co do tego pytania to nie wiem szczerze powiedziawszy o co chodzi ?? Może mała podpowiedź ?? 5 windows 7 |
|
darko202 |
» 2015-01-19 12:59:37 tak jak sobie odpowiedziałeś "problem dotyczył braku projektu" ale są kompilatory, w których nie musisz tworzyć projektu
jak popatrzysz we właściwości projektu to znajdziesz coś takiego jak skrypt kompilacji (może się to różnie nazywać, ale powinno zaczynać się np. gcc <plik.cpp> <opcje> chyba jest w części linker)