[C++] Wybór biblioteczki graficznej
Ostatnio zmodyfikowano 2015-01-23 22:51
rav_jarosz2 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++] Wybór biblioteczki graficznej » 2015-01-22 18:13:42 Hej. Od jakiegoś czasu uczę się biblioteczki Allegro 4.4.2. Jednak często widzę na forum, że ktoś ją odradza. W czym Allegro 5 jest lepsze od 4? Jaką biblioteczkę wybrać? Jakie są wady i zalety Allegro 5 oraz SFML i innych? Zależy mi na tym by działała z środowiskiem Dev-Cpp (gdyby był dla tej biblioteczki gotowy devpack to byłbym naprawdę szczęśliwy). |
|
SeaMonster131 |
» 2015-01-22 19:49:17 Ogólnie mówiąc biblioteki Allegro5 czy SFML 2 itd są po prostu wydajniejsze i lepiej skonstruowane, mają również większe możliwości niż ich starsze wersje. |
|
pekfos |
» 2015-01-22 21:03:57 Zależy mi na tym by działała z środowiskiem Dev-Cpp (gdyby był dla tej biblioteczki gotowy devpack to byłbym naprawdę szczęśliwy). |
To ktoś jeszcze devpaki produkuje..? |
|
rav_jarosz2 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-01-23 07:34:14 "po prostu wydajniejsze i lepiej skonstruowane, mają również większe możliwości"
Ale co to oznacza w praktyce? I co jest lepsze Allegro 5 czy SFML 2?
A co do devpaków- miałem wielki problem żeby uruchomić Allegro 4. Linkowałem tak jak w poradnikach, próbowałem sam, kombinowałem i nic. Dowiedziałem się że jest coś takiego jak devpak- pobrałem zainstalowałem i od razu działa jak trzeba. |
|
RazzorFlame |
» 2015-01-23 21:02:06 Ale co to oznacza w praktyce? |
Oznacza to, że te biblioteki potrafią wykonać więcej operacji w ciągu danego czasu niż allegro 4.4.2 Dzięki temu uzyskasz np. większą ilość FPS. A lepiej są skonstruowane dlatego iż kodem operuje się lepiej, szybciej i bardziej przejrzyście. Masz więcej funkcji i dostęp do wielu udogodnień. I co jest lepsze Allegro 5 czy SFML 2? |
Zależy czy lubisz bardziej programować w klasach (SFML) czy używając głównie funkcji i struktur (Allegro). IMHO do C++ pasuję bardziej SFML ale nikt nie zabroni Ci używać Allegro. Instalacja bibliotek nigdy chyba dla "nowych" łatwa, pamiętam jak ja się męczyłem wiele czasu z każdą biblioteką a już zwłaszcza z Allegro 5. Spróbuj użyć innego środowiska bo Dev-C++ jest już po prostu niepraktyczne. Ciężej jest w nim pisać niż np. Code::Blocks lub MSVC. Na początku na Twoim miejscu spróbowałbym Code::Blocks. |
|
DejaVu |
» 2015-01-23 22:51:44 Oznacza to, że te biblioteki potrafią wykonać więcej operacji w ciągu danego czasu niż allegro 4.4.2 Dzięki temu uzyskasz np. większą ilość FPS. A lepiej są skonstruowane dlatego iż kodem operuje się lepiej, szybciej i bardziej przejrzyście. Masz więcej funkcji i dostęp do wielu udogodnień.
|
Allegro 4.x -> renderowanie sceny na CPU (czyli rendering softwareowy) Allegro 5.x -> renderowanie sceny za pomocą GPU (czyli rendering hardware-owy) SFML 1.6 i wyżej -> renderowanie sceny za pomocą GPU (czyli rendering hardware-owy) Poza tym takie tematy już były. |
|
« 1 » |