[C++] error: no matching function for call to '(...)'
Ostatnio zmodyfikowano 2015-01-24 16:45
PCS Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++] error: no matching function for call to '(...)' » 2015-01-24 12:57:48 Witam, mam problem taki jak w tytule tematu, poniżej zamieszczam kod funkcji, w której gdy podam jakikolwiek parametr wyskakuje właśnie ten błąd. Game.cpp void Game::play() { Snake snake; while( state == GAME ) { while( window.pollEvent( event ) ) { if( event.type == sf::Event::Closed || event.type == sf::Event::KeyPressed && event.key.code == sf::Keyboard::Escape ) { state = MENU; } if( event.type == sf::Event::KeyPressed && event.key.code == sf::Keyboard::Up ) { snake.goUp( 1 ); } } window.draw( sprite ); window.display(); window.clear(); } }
Snake.cpp: #include "Snake.h"
Snake::Snake() { if( !texture.loadFromFile( "Postac.png" ) ) { MessageBox( NULL, "Brak grafiki postaci!", "ERROR", NULL ); return; } sprite.setTexture( texture ); }
Snake::~Snake() { }
void Snake::goUp( int liczba ) { }
void Snake::goDown() { }
void Snake::goLeft() { }
void Snake::goRight() { }
Log kompilacji: ||=== Build: Debug in Snake (compiler: GNU GCC Compiler) ===| D:\Piotrek\c++\Snake(M)\Snake\Game.cpp||In constructor 'Game::Game()':| D:\Piotrek\c++\Snake(M)\Snake\Game.cpp|7|warning: passing NULL to non-pointer argument 4 of 'int MessageBoxA(HWND, LPCSTR, LPCSTR, UINT)' [-Wconversion-null]| D:\Piotrek\c++\Snake(M)\Snake\Game.cpp||In member function 'void Game::runGame()':| D:\Piotrek\c++\Snake(M)\Snake\Game.cpp|26|warning: enumeration value 'GAME_OVER' not handled in switch [-Wswitch]| D:\Piotrek\c++\Snake(M)\Snake\Game.cpp|26|warning: enumeration value 'END' not handled in switch [-Wswitch]| D:\Piotrek\c++\Snake(M)\Snake\Game.cpp||In member function 'void Game::menu()':| D:\Piotrek\c++\Snake(M)\Snake\Game.cpp|63|warning: suggest parentheses around '&&' within '||' [-Wparentheses]| D:\Piotrek\c++\Snake(M)\Snake\Game.cpp||In member function 'void Game::play()':| D:\Piotrek\c++\Snake(M)\Snake\Game.cpp|108|warning: suggest parentheses around '&&' within '||' [-Wparentheses]| D:\Piotrek\c++\Snake(M)\Snake\Game.cpp|115|error: no matching function for call to 'Snake::goUp(int)'| D:\Piotrek\c++\Snake(M)\Snake\Game.cpp|115|note: candidate is:| D:\Piotrek\c++\Snake(M)\Snake\Snake.h|19|note: void Snake::goUp()| D:\Piotrek\c++\Snake(M)\Snake\Snake.h|19|note: candidate expects 0 arguments, 1 provided| ||=== Build failed: 1 error(s), 5 warning(s) (0 minute(s), 0 second(s)) ===|
Dzięki z góry za pomoc. |
|
1aam2am1 |
» 2015-01-24 13:10:02 Pokaż plik snake.h |
|
PCS Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-01-24 15:26:13 Proszę, Snake.h #include <SFML\Graphics.hpp> #include <Windows.h> #include <string> #ifndef _Main_hpp #define _Main_hpp #include "_Main.h" #endif
class Snake : public _Main { public: sf::Texture texture; sf::Sprite sprite; Snake(); ~Snake(); void goUp(); void goDown(); void goLeft(); void goRight(); int vx; int vy; };
|
|
PCS Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-01-24 16:45:11 No tak, prosty błąd. Nie utworzyłem w definicji nowej zmiennej. Dzięki za pomoc. |
|
« 1 » |