Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Alternatywa dla popularnych bibliotek 2D

Ostatnio zmodyfikowano 2015-01-24 16:06
Autor Wiadomość
Osxc
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Alternatywa dla popularnych bibliotek 2D
» 2015-01-24 16:03:36
Witam, zmagam się z pewnym problemem. Mianowicie planuje wziąć się za większy projekt, którym będzie pewna aplikacja wykorzystująca grafikę 2D. Początkowo planowałem użyć do obsługi grafiki 2D SFML'a, którego używałem już wielokrotnie, lecz do mniejszych projektów. Problem w tym, że przy większym projekcie budowa modułu graficznego SFML'a przestaje mi pasować z powodu jej niektórych zbędnie rozbudowanych aspektów - kwestia optymalizacji. Pierwszą alternatywą jaka rzuca mi się w oczy to OpenGL, więc pierwsze pytanie brzmi czy renderowanie "obiektów" 2D przy jego użyciu byłoby szybsze? Natomiast moim drugim pytaniem jest to czy znacie może jakieś inne rozwiązania do renderowania grafiki 2D, które wykorzystują chociażby osoby tworzące najpopularniejsze gry 2D - czy jednak to wszystko to SFML lub inne popularne biblioteki 2D?

Pozdrawiam!
P-125480
DejaVu
» 2015-01-24 16:06:25
SFML wykorzystuje OpenGL do renderowania grafiki. Poza tym jeżeli uważasz, że optymalizacja polega na pisaniu własnych bibliotek to się mylisz. Chcesz mieć mały plik wynikowy to skompiluj wszystkie biblioteki ze źródeł i linkuj je statycznie. Kompilator powycina nieużywaną implementację i plik wynikowy będzie dzięki temu stosunkowo mały. Jeżeli chcesz robić grę to nie rób silnika. Jeżeli chcesz robić silnik to nie rób gry.
P-125481
« 1 »
  Strona 1 z 1