Gravity Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Kółko i krzyżyk w kosoli - Problem z niewykonującym się ifem » 2015-02-25 17:12:21 Witam, wziąłem się za nowy projekt po skończeniu generatora nicków i napotkałem na jeden problem ponieważ w kodzie if się nie wykonuje mimo tego , że moim zdaniem jest poprawny oraz gdy sprawdzałem go debuggerem w visual studio to debugger do tej linijki nigdy nie dochodzi . Wie ktoś dlaczego ? To mój kod : void Game( char & p1, char & p2, char & p3, char & p4, char & p5, char & p6, char & p7, char & p8, char & p9 ) { char kto = 'o'; char gdzie; char statystyki; char check = 'n'; do { cout << "Teraz tura gracza : " << kto << endl; cout << "Wpisz swoje pole wyboru np p1,p2 itp : "; cin >> gdzie; if( p1 == 'n' && gdzie == 'p1' ) { if( kto == 'o' ) <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< Te ify nigdy si ę nie wykonuj ą { p1 = 'o'; kto = 'x'; check = Check_Game( p1, p2, p3, p4, p5, p6, p7, p8, p9, kto ); } else { p1 = 'x'; kto = 'o'; check = Check_Game( p1, p2, p3, p4, p5, p6, p7, p8, p9, kto ); } } if( p2 == 'n' && gdzie == 'p2' ) { if( kto == 'o' ) { p2 = 'o'; kto = 'x'; check = Check_Game( p1, p2, p3, p4, p5, p6, p7, p8, p9, kto ); } else { p2 = 'x'; kto = 'o'; check = Check_Game( p1, p2, p3, p4, p5, p6, p7, p8, p9, kto ); } } if( p3 == 'n' && gdzie == 'p3' ) { if( kto == 'o' ) { p3 = 'o'; kto = 'x'; check = Check_Game( p1, p2, p3, p4, p5, p6, p7, p8, p9, kto ); } else { p3 = 'x'; kto = 'o'; check = Check_Game( p1, p2, p3, p4, p5, p6, p7, p8, p9, kto ); } } if( p4 == 'n' && gdzie == 'p4' ) { if( kto == 'o' ) { p4 = 'o'; kto = 'x'; check = Check_Game( p1, p2, p3, p4, p5, p6, p7, p8, p9, kto ); } else { p4 = 'x'; kto = 'o'; check = Check_Game( p1, p2, p3, p4, p5, p6, p7, p8, p9, kto ); } } if( p5 == 'n' && gdzie == 'p5' ) { if( kto == 'o' ) { p5 = 'o'; kto = 'x'; check = Check_Game( p1, p2, p3, p4, p5, p6, p7, p8, p9, kto ); } else { p5 = 'x'; kto = 'o'; check = Check_Game( p1, p2, p3, p4, p5, p6, p7, p8, p9, kto ); } } if( p6 == 'n' && gdzie == 'p6' ) { if( kto == 'o' ) { p6 = 'o'; kto = 'x'; check = Check_Game( p1, p2, p3, p4, p5, p6, p7, p8, p9, kto ); } else { p6 = 'x'; kto = 'o'; check = Check_Game( p1, p2, p3, p4, p5, p6, p7, p8, p9, kto ); } } if( p7 == 'n' && gdzie == 'p7' ) { if( kto == 'o' ) { p7 = 'o'; kto = 'x'; check = Check_Game( p1, p2, p3, p4, p5, p6, p7, p8, p9, kto ); } else { p7 = 'x'; kto = 'o'; check = Check_Game( p1, p2, p3, p4, p5, p6, p7, p8, p9, kto ); } } if( p8 == 'n' && gdzie == 'p8' ) { if( kto == 'o' ) { p8 = 'o'; kto = 'x'; check = Check_Game( p1, p2, p3, p4, p5, p6, p7, p8, p9, kto ); } else { p8 = 'x'; kto = 'o'; check = Check_Game( p1, p2, p3, p4, p5, p6, p7, p8, p9, kto ); } } if( p9 == 'n' && gdzie == 'p9' ) { if( kto == 'o' ) { p9 = 'o'; kto = 'x'; check = Check_Game( p1, p2, p3, p4, p5, p6, p7, p8, p9, kto ); } else { p9 = 'x'; kto = 'o'; check = Check_Game( p1, p2, p3, p4, p5, p6, p7, p8, p9, kto ); } } if( p1 != 'n' && gdzie == 'p1' ) { cout << "To pole jest juz zapelnione ! " << endl; } if( p2 != 'n' && gdzie == 'p2' ) { cout << "To pole jest juz zapelnione ! " << endl; } if( p3 != 'n' && gdzie == 'p3' ) { cout << "To pole jest juz zapelnione ! " << endl; } if( p4 != 'n' && gdzie == 'p4' ) { cout << "To pole jest juz zapelnione ! " << endl; } if( p5 != 'n' && gdzie == 'p5' ) { cout << "To pole jest juz zapelnione ! " << endl; } if( p6 != 'n' && gdzie == 'p6' ) { cout << "To pole jest juz zapelnione ! " << endl; } if( p7 != 'n' && gdzie == 'p7' ) { cout << "To pole jest juz zapelnione ! " << endl; } if( p8 != 'n' && gdzie == 'p8' ) { cout << "To pole jest juz zapelnione ! " << endl; } if( p9 != 'n' && gdzie == 'p9' ) { cout << "To pole jest juz zapelnione ! " << endl; } } while( check != 'y' ); }
|