Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

#include i brak przewidywania składni

Ostatnio zmodyfikowano 2015-03-04 17:48
Autor Wiadomość
bladykiel
Temat założony przez niniejszego użytkownika
#include i brak przewidywania składni
» 2015-03-04 12:48:41
Witam,
Zakładam temat ponownie, bo w dalszym ciągu nie znalazłem rozwiązania mojego problemu.
Otóż mam sobie plik "klasy.h" w którym są przechowywane klasy.
Oraz pliki, texture.h, plansza.h, przeszkody.h w którym są przechowywane obiekty z klasy.h, oraz jakieś operacje na tych obiektach.

Wszystko by było ok.. gdyby nie to, że używając:
C/C++
#include "klasy.h"

#include "textury.h"
#include "plansza.h"
#include "przeszkody.h"

int main() {
   
    //....
}
wywala błedy braku "widzenia" klasy przez pliki texture.h, plansza.h, przeszkody.h.


natomiast wywołanie
C/C++
#include "klasy.h"


int main() {
   
    #include "textury.h"
    #include "plansza.h"
    #include "przeszkody.h"
    //....
}

działa ok, gdyby nie to, że nie działa wtedy "podpowiadanie składni" :P
Jakiś pomysł jak to rozwiązać, aby poprawnie się includowało wraz z "podpowiadaniem składni"?
dodam jeszcze, że używam biblioteki SFML.

Z tego co się dowiedziałem problem leży w "sposobie" includowania, jednak nie mam pojęcia o co chodzi:)
Z góry dzięki za pomoc.
P-127661
Pokropow
» 2015-03-04 13:47:07
A nie możesz po prostu w tamtych plikach zainkludować "klasy.h" ?
P-127668
bladykiel
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-03-04 13:49:04
Wtedy wywala błęd typu:
'nazwa obiektu klasy' : redefinition; different basic types
P-127669
Brunon3
» 2015-03-04 14:43:16
Z tego co pamiętam to dostałeś odpowiedź (od @Monika90):

usuń #include "Enemy.h" z pliku Character.h
P-127671
bladykiel
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-03-04 15:14:58
To nie byłem ja :)
Coś musiałeś pokręcić, gdyż na razie mam tylko te pliki, które wypisałem w 1 poście :)
P-127674
Brunon3
» 2015-03-04 15:18:43
Ojj... Rzeczywiście pomyliłem tematy. ;) Sorry wielkie.

Temat o który mi chodziło to:

cpp0x.pl\forum\temat\?id=18959

A pomyliłem go dlatego, że też dotyczy #include. ;)
P-127675
Pokropow
» 2015-03-04 15:23:40
Moglbyś wstawić kod klasy.h i jednego z dalszych includów?
P-127676
bladykiel
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-03-04 15:31:11
w innych includach np. przeszkody.h jest tylko coś takiego
C/C++
cGracz przeszkoda6( sf::Vector2f( 50, 20 ), 2 ); przeszkoda6.zmienPozycje( sf::Vector2f( 350, 173 ) ); V.push_back( przeszkoda6 );
oraz
std::vector < cGracz > V;
natomiast sama klasa jest dośc rozbudowana :)
czyt. wiele funkcji, typu ustaw/rysuj/stworz :)


P-127678
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona