#include i brak przewidywania składni
Ostatnio zmodyfikowano 2015-03-04 17:48
bladykiel Temat założony przez niniejszego użytkownika |
#include i brak przewidywania składni » 2015-03-04 12:48:41 Witam, Zakładam temat ponownie, bo w dalszym ciągu nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Otóż mam sobie plik "klasy.h" w którym są przechowywane klasy. Oraz pliki, texture.h, plansza.h, przeszkody.h w którym są przechowywane obiekty z klasy.h, oraz jakieś operacje na tych obiektach. Wszystko by było ok.. gdyby nie to, że używając: #include "klasy.h"
#include "textury.h" #include "plansza.h" #include "przeszkody.h"
int main() { }
wywala błedy braku "widzenia" klasy przez pliki texture.h, plansza.h, przeszkody.h. natomiast wywołanie #include "klasy.h"
int main() { #include "textury.h" #include "plansza.h" #include "przeszkody.h" }
działa ok, gdyby nie to, że nie działa wtedy "podpowiadanie składni" :P Jakiś pomysł jak to rozwiązać, aby poprawnie się includowało wraz z "podpowiadaniem składni"? dodam jeszcze, że używam biblioteki SFML. Z tego co się dowiedziałem problem leży w "sposobie" includowania, jednak nie mam pojęcia o co chodzi:) Z góry dzięki za pomoc. |
|
Pokropow |
» 2015-03-04 13:47:07 A nie możesz po prostu w tamtych plikach zainkludować "klasy.h" ?
|
|
bladykiel Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-03-04 13:49:04 Wtedy wywala błęd typu: 'nazwa obiektu klasy' : redefinition; different basic types |
|
Brunon3 |
» 2015-03-04 14:43:16 Z tego co pamiętam to dostałeś odpowiedź (od @Monika90): usuń #include "Enemy.h" z pliku Character.h |
|
|
bladykiel Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-03-04 15:14:58 To nie byłem ja :) Coś musiałeś pokręcić, gdyż na razie mam tylko te pliki, które wypisałem w 1 poście :) |
|
Brunon3 |
» 2015-03-04 15:18:43 Ojj... Rzeczywiście pomyliłem tematy. ;) Sorry wielkie. Temat o który mi chodziło to: cpp0x.pl\forum\temat\?id=18959A pomyliłem go dlatego, że też dotyczy #include. ;) |
|
Pokropow |
» 2015-03-04 15:23:40 Moglbyś wstawić kod klasy.h i jednego z dalszych includów? |
|
bladykiel Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-03-04 15:31:11 w innych includach np. przeszkody.h jest tylko coś takiego cGracz przeszkoda6( sf::Vector2f( 50, 20 ), 2 ); przeszkoda6.zmienPozycje( sf::Vector2f( 350, 173 ) ); V.push_back( przeszkoda6 );
oraz std::vector < cGracz > V; natomiast sama klasa jest dośc rozbudowana :) czyt. wiele funkcji, typu ustaw/rysuj/stworz :) |
|
« 1 » 2 |