[Box2D] Kompilacja biblioteki - "Box2d/Box2d.h" No such file or directory
Ostatnio zmodyfikowano 2015-03-06 22:50
matiw11 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-03-05 22:41:06 Zrobiłem tak. Miałem otwarty mój projekt w codeblocks.
PPM -> build options -> search directories -> compiler ->C:\Box2D_v2.0.1\Box2D\Include (wewnątrz jest tylko Box2D.h) search directories -> linker -> C:\Box2D_v2.0.1\Box2D\Library (wewnątrz jest tylko libBox2D.a) linker settings -> link libraries -> C:\Box2D_v2.0.1\Box2D\Library\libBox2D.a
Mógłbyś powiedzieć, w którym miejscu popełniłem błąd albo czego nie zrobiłem?
|
|
DejaVu |
» 2015-03-05 23:07:19 Skoro wskazujesz na katalog Include w którym jest Box2D.h to powinieneś includeować plik tak: Ścieżki do katalogów 'additional search directories' podaje się po to, aby kompilator wiedział jaki katalog jest 'rootem' podczas poszukiwania miejsca w którym znajduje się plik nagłówkowy. Innymi słowy, jeżeli masz katalogi ze źródłami i masz taką strukturę: C:\biblioteki\SFML-2.1\include\Window.hpp C:\biblioteki\SFML-2.1\include\System.hpp (...) C:\biblioteki\Box2D\include\Box2D.hpp (...)
oraz dodasz dwie ścieżki 'additional search directories': C:\biblioteki\SFML-2.1\include\ C:\biblioteki\Box2D\include\
to w chwili dołączania pliku do projektu, np.: kompilator będzie szukał wskazanego pliku w katalogach: <<tu jakiś domyślny katalog ze źródłami C++>>\Box2D.h <<tu inny domyślny katalog ze źródłami C++>>\Box2D.h C:\biblioteki\SFML-2.1\include\Box2D.h C:\biblioteki\Box2D\include\Box2D.h
Jeżeli w żadnej ścieżce nie odnajdzie oczekiwanego pliku to wówczas pojawia się błąd kompilacji. W Twoim przypadku nie istnieje plik "Box2D/Box2D.h" w katalogu: C:\biblioteki\Box2D\include\Box2D\Box2D.h
ponieważ masz strukturę taką: C:\biblioteki\Box2D\include\Box2D.h
a za katalog w którym kompilator ma szukać plików Box2D podałeś: C:\biblioteki\Box2D\include\
|
|
matiw11 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-03-06 22:45:47 Dzięki wielkie! W końcu to zrozumiałem i udało mi dodać tą bibliotekę do projektu. |
|
Gabes |
» 2015-03-06 22:50:39 To świetnie, tak z czystej ciekawości do jakiej biblioteki 2d chcesz jej użyć? :) |
|
1 « 2 » |