SFML 2.2 błąd funkcji draw.
Ostatnio zmodyfikowano 2015-03-16 19:18
addam23 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
SFML 2.2 błąd funkcji draw. » 2015-03-15 20:19:41 Uczę się biblioteki SFML z kursu na tej stronie jest to kurs pod SFML 2.0 ale ja używam 2.2 i mam problem z funkcją draw, a mianowicie po uruchumieniu programu z poziomu kompilatora (vs c++ 2013) okno od razu się wyłącza i pojawia się komunikat: "Unhandled exception at 0x00000000 in Testy SFML.exe: 0xC0000005: Access violation executing location 0x00000000." Mogę nacisnąć przycisk break i continue w pierwszym przypadku okno się zamyka a w drugim otwiera się jeszcze raz, a po uruchomieniu programu z pliku .exe wyskakuje okienko "program przestał działać". Kompilator wskazuje mi za błąd linie: "oknoAplikacji.draw(obrazek);" #include<SFML/Graphics.hpp>
int main() { sf::RenderWindow oknoAplikacji( sf::VideoMode( 800, 600, 32 ), "Kurs SFML - http://cpp0x.pl" ); sf::Texture tekstura; tekstura.loadFromFile( "C:/Users/adam/Documents/visual studio 2013/Projects/Testy SFML/Debug/box.bmp" ); sf::Sprite obrazek; obrazek.setTexture( tekstura ); while( oknoAplikacji.isOpen() ) { sf::Event zdarzenie; while( oknoAplikacji.pollEvent( zdarzenie ) ) { if( zdarzenie.type == sf::Event::Closed ) oknoAplikacji.close(); if( zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Escape ) oknoAplikacji.close(); if( zdarzenie.type == sf::Event::MouseButtonPressed && zdarzenie.mouseButton.button == sf::Mouse::Middle ) oknoAplikacji.close(); } oknoAplikacji.clear(); oknoAplikacji.draw( obrazek ); oknoAplikacji.display(); } return 0; }
w call stack jest napisane: 00000000() Unknown [Frames below may be incorrect and/or missing] sfml-graphics-d-2.dll!525d28f2() Unknown sfml-graphics-d-2.dll!525d2492() Unknown sfml-graphics-d-2.dll!525d1c46() Unknown sfml-graphics-d-2.dll!525f5538() Unknown sfml-graphics-d-2.dll!525d1bc3() Unknown > Testy SFML.exe!main() Line 29 C++ [External Code]
Czyli mam z tego rozumieć że problem jest z plikiem sfml-graphics-d-2.dll? Trzy razy sprawdzałem czy wszystko dobrze skonfigurowałem i i czy właściwe pliki skopiowałem do folderu z plikiem .exe Czy mógł by ktoś pomóc rozwiązać mi ten problem? |
|
akwes |
» 2015-03-16 12:48:35 Upewnij się, że debugowych libów (z "d" w nazwie) używasz tylko przy budowaniu aplikacji debugowej. Natomiast jeżeli budujesz w trybie release to używasz libów i dllek bez "d" w nazwie. |
|
addam23 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-03-16 15:48:15 |
|
akwes |
» 2015-03-16 16:03:14 Korzystałeś już kiedyś z SFML? Nie masz gdzieś w systemie starych DLLek? |
|
addam23 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-03-16 16:28:01 Sprawdziłem jedyne pliki to te w folderze z plikiem .exe aplikacji |
|
addam23 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-03-16 17:40:27 An internal OpenGL call failed in Texture.cpp (162) : GL_INVALID_ENUM, an unacce ptable value has been specified for an enumerated argument An internal OpenGL call failed in Texture.cpp (163) : GL_INVALID_ENUM, an unacce ptable value has been specified for an enumerated argument To wyświetla się w konsoli po włączeniu aplikacji. |
|
maly |
» 2015-03-16 18:06:29 Wygląda jakbyś niemiał nowych sterowników dla opengl, więc sprawdź jaką wersję opengl masz. |
|
addam23 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-03-16 18:42:16 Moja wersja OpenGL to 1.1. Przed chwilą sprawdziłem i najnowsza to 4.5 =p czyi muszę zaktualizować? |
|
« 1 » 2 |