[allegro] undefined reference
Ostatnio zmodyfikowano 2008-07-18 12:05
gbr14 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[allegro] undefined reference » 2008-07-17 13:05:26 witam Ładnie przeczytałem rozdział animacja. Wszystko przepisałem i włączyłem. po włączeniu pojawił mi się napis "wystąpił błąd z aplikacją Projekt1.exe i zostanie ona zamknięta. Przepraszamy za kłopoty" :/ Coś jest nie tak???? wszystko inne mi działa.... :D
Proszę o odpowiedź |
|
DejaVu |
» 2008-07-17 13:08:26 Wklej kod. Przypuszczam, że nie załadowała Ci się jakaś tekstura lub nie zainicjowałeś jakiegoś wskaźnika z którego później korzystasz. |
|
gbr14 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-07-17 13:15:24 Wklej kod. Przypuszczam, że nie załadowała Ci się jakaś tekstura lub nie zainicjowałeś jakiegoś wskaźnika z którego później korzystasz Wszystko przepisałem co Pan napisał w dziale animacji. Nawet później jeszcze raz skopiowałem i ten sam problem.... ;( oto kod: #include <allegro.h> volatile long speed = 0; void increment_speed() { speed++; } END_OF_FUNCTION( increment_speed ); LOCK_VARIABLE( speed ); LOCK_FUNCTION( increment_speed ); int main() { allegro_init(); install_keyboard(); set_color_depth( 16 ); set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 640, 480, 0, 0 ); install_timer(); install_int_ex( increment_speed, BPS_TO_TIMER( 80 ) ); BITMAP * bufor = NULL; BITMAP * ludek0 = NULL; BITMAP * ludek1 = NULL; BITMAP * ludek2 = NULL; BITMAP * ludek3 = NULL; bufor = create_bitmap( 640, 480 ); if( !bufor ) { set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 ); allegro_message( "Nie mogę utworzyć bufora !" ); allegro_exit(); return 0; } ludek0 = load_bmp( "bobek00.bmp", default_palette ); ludek1 = load_bmp( "bobek01.bmp", default_palette ); ludek2 = load_bmp( "bobek02.bmp", default_palette ); ludek3 = load_bmp( "bobek03.bmp", default_palette ); int ludek_x = 100, ludek_y = 100; int frame = 0; while( !key[ KEY_ESC ] ) { while( speed > 0 ) { if( key[ KEY_LEFT ] ) ludek_x--; if( key[ KEY_RIGHT ] ) ludek_x++; if( key[ KEY_UP ] ) ludek_y--; if( key[ KEY_DOWN ] ) ludek_y++; speed--; frame++; if( frame > 80 ) frame = 0; } clear_to_color( bufor, makecol( 150, 150, 150 ) ); if( frame < 20 ) { draw_sprite( bufor, ludek0, ludek_x, ludek_y ); } else if( frame >= 20 && frame < 40 ) { draw_sprite( bufor, ludek1, ludek_x, ludek_y ); } else if( frame >= 40 && frame < 60 ) { draw_sprite( bufor, ludek2, ludek_x, ludek_y ); } else if( frame >= 60 && frame < 80 ) { draw_sprite( bufor, ludek3, ludek_x, ludek_y ); } blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 640, 480 ); } remove_int( increment_speed ); destroy_bitmap( ludek0 ); destroy_bitmap( ludek1 ); destroy_bitmap( ludek2 ); destroy_bitmap( ludek3 ); destroy_bitmap( bufor ); allegro_exit(); return 0; } END_OF_MAIN(); a i jeszcze chciałem dodać że tam gdzie jest LOG KOMPILACJI to pisze że jest 35 błędów.. nie wiem czy to ma znaczenie akurat Widzi Pan jakieś błędy?? |
|
DejaVu |
» 2008-07-17 13:25:45 Wklej w takim razie jeszcze błędy kompilacji - bo coś za dużo tych błędów. Jak możesz uruchomić program skoro masz błędy kompilacji? |
|
gbr14 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-07-17 13:33:02 a skąd te błędy???? oto one: Kompilator: Default compiler Wykonywanie g++.exe... g++.exe "C:\programowanie\Allegro\anim\main.cpp" - o "C:\programowanie\Allegro\anim\main.exe" - I "C:\Dev-Cpp\lib\gcc\mingw32\3.4.2\include" - I "C:\Dev-Cpp\include\c++\3.4.2\backward" - I "C:\Dev-Cpp\include\c++\3.4.2\mingw32" - I "C:\Dev-Cpp\include\c++\3.4.2" - I "C:\Dev-Cpp\include" - L"C:\Dev-Cpp\lib" C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x37 ) : main.cpp : undefined reference to ` _install_allegro_version_check ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x3c ) : main.cpp : undefined reference to ` install_keyboard ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x48 ) : main.cpp : undefined reference to ` set_color_depth ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x74 ) : main.cpp : undefined reference to ` set_gfx_mode ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x79 ) : main.cpp : undefined reference to ` install_timer ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x8d ) : main.cpp : undefined reference to ` install_int_ex ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0xc4 ) : main.cpp : undefined reference to ` create_bitmap ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0xf9 ) : main.cpp : undefined reference to ` set_gfx_mode ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x105 ) : main.cpp : undefined reference to ` allegro_message ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x10a ) : main.cpp : undefined reference to ` allegro_exit ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x11b ) : main.cpp : undefined reference to ` _imp__default_palette ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x12b ) : main.cpp : undefined reference to ` load_bmp ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x133 ) : main.cpp : undefined reference to ` _imp__default_palette ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x143 ) : main.cpp : undefined reference to ` load_bmp ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x14b ) : main.cpp : undefined reference to ` _imp__default_palette ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x15b ) : main.cpp : undefined reference to ` load_bmp ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x163 ) : main.cpp : undefined reference to ` _imp__default_palette ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x173 ) : main.cpp : undefined reference to ` load_bmp ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x190 ) : main.cpp : undefined reference to ` _imp__key ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x1aa ) : main.cpp : undefined reference to ` _imp__key ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x1bc ) : main.cpp : undefined reference to ` _imp__key ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x1ce ) : main.cpp : undefined reference to ` _imp__key ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x1e0 ) : main.cpp : undefined reference to ` _imp__key ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x228 ) : main.cpp : undefined reference to ` makecol ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x31f ) : main.cpp : undefined reference to ` _imp__screen ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x330 ) : main.cpp : undefined reference to ` blit ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x341 ) : main.cpp : undefined reference to ` remove_int ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x34c ) : main.cpp : undefined reference to ` destroy_bitmap ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x357 ) : main.cpp : undefined reference to ` destroy_bitmap ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x362 ) : main.cpp : undefined reference to ` destroy_bitmap ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x36d ) : main.cpp : undefined reference to ` destroy_bitmap ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x378 ) : main.cpp : undefined reference to ` destroy_bitmap ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x37d ) : main.cpp : undefined reference to ` allegro_exit ' C:\D OCUME ~1\gabi\USTAWI ~1\Temp / ccqecaaa.o(.text + 0x43e ) : main.cpp : undefined reference to ` _WinMain ' collect2 : ld returned 1 exit status Wykonanie zakończone i dlaczego nie chce mi się włączyć?? |
|
DejaVu |
Jak łatwo uruchomić projekt allegro » 2008-07-17 13:48:56 Podobny temat z tym samym problemem: http://ddt.pl/forum/index.php?Tid=123. Błędy które obecnie otrzymujesz wynikają z tego, że nie masz zlinkowanej biblioteki allegro do programu. Aby zlinkować bibliotekę allegro musisz utworzyć projekt, a następnie go skonfigurować. Jeśli nie czujesz się na siłach aby własnoręcznie skonfigurować projekt, wykonaj następujące kroki: Jak łatwo uruchomić projekt allegro: 1) utwórz sobie projekt allegro 2) skompiluj 3) jeśli ptk 2 się powiódł i aplikacja demonstracyjna działa wklej swój kod 4) skompiluj |
|
gbr14 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-07-17 14:56:50 zrobiłem jak Pan mówił oto nowy projekt allegro: #include <allegro.h>
void init(); void deinit();
int main() { init(); while( !key[ KEY_ESC ] ) { } deinit(); return 0; } END_OF_MAIN()
void init() { int depth, res; allegro_init(); depth = desktop_color_depth(); if( depth == 0 ) depth = 32; set_color_depth( depth ); res = set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 640, 480, 0, 0 ); if( res != 0 ) { allegro_message( allegro_error ); exit( - 1 ); } install_timer(); install_keyboard(); install_mouse(); }
void deinit() { clear_keybuf(); } Wykonanie zakończone Kompilacja zakończona sukcesem i co mam dalej zrobić?? |
|
DejaVu |
» 2008-07-17 15:05:11 3) jeśli ptk 2 się powiódł i aplikacja demonstracyjna działa wklej swój kod 4) skompiluj
|
|
|
« 1 » 2 3 |