[SFML 2] Wczytywanie tylko widocznej części mapy
Ostatnio zmodyfikowano 2015-03-18 19:55
qest43 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 2] Wczytywanie tylko widocznej części mapy » 2015-03-18 17:01:01 Jak system wczytywania map tworzycie w swoich grach? Chce stworzyć mapę kafelkową w 2D wczytywaną z pliku, każdy kafel będzie różnego typu o innych właściwościach reprezentowany przez klasę która dziedziczy po tile. Żeby nie zapełniać od początku całej pamięci chciałbym do vectora wczytać tyko ten fragment który powinien być wyświetlony na mapie, a w trakcie chodzenia kontener aktualizowałby się. Jak temu zaradzić? |
|
Brunon3 |
» 2015-03-18 17:02:45 Ja bym sprawdzał if'em czy klocek jest w zasięgu kamery, jeżeli jest, wczytuj. ;)
-BD.
/////////
Rozwiązanie @down jest lepsze! |
|
RazzorFlame |
» 2015-03-18 19:55:52 Wyszukiwanie w pliku i operacja na nich co klatkę byłaby bardzo czasochłonna. Jak duża jest twa mapa, że nie chcesz wczytywać jej całej? Zapewne nie zajmuje więcej niż 0.5gb a dzisiejsze komputery mają zazwyczaj dużo pamięci, więc nie wiem w czym problem. Jeżeli jednak masz bardzo dużą mapę, to możesz wczytywać części mapy (tak jak np. w Minecraft chunki (8x8x256 klocków), będzie to chyba najlepsze z możliwych rozwiązań, wczytujesz wtedy 9 części (ta na której jesteś, i wszystkie sąsiednie). |
|
« 1 » |