Jak dodac te chary... ? 
Ostatnio zmodyfikowano 2015-03-22 11:31
| emceku Temat założony przez niniejszego użytkownika | Jak dodac te chary... ?  » 2015-03-22 10:47:04 Witam,Mam tablice zmiennych typu char, zrobiłem sobie wskaźniki do pierwszej i ostatniej literki.
 
 char *wskaznik1 = &tab[0];
 char *wskaznik2 = &tab[12];
 
 (tablica o rozmiarze 13)
 
 I moje pytanie teraz jak mam wykonać operacje matematyczne na nich?
 Przykładowo pierwsza literka to 'b', ostania to 'a'.
 
 Próbowałem zrobić to tak:
 
 (*wskaznik1 + *wskaznik2) = wynik;
 
 (*wskaznik1 - *wskaznik2) = wynik;
 
 niestety nie działa.
 Proszę o pomoc.
 
 | 
|  | 
| Brunon3 | » 2015-03-22 10:55:04 A nie zapomniałeś może o  new ? | 
|  | 
| emceku Temat założony przez niniejszego użytkownika | » 2015-03-22 11:04:21 jakim new, przed czym? | 
|  | 
| Lora | » 2015-03-22 11:06:09 A co chcesz uzyskać dodając te dwa chary? | 
|  | 
| Brunon3 | » 2015-03-22 11:07:05 Może źle zrozumiałem pytanie, ale tablice dynamiczne jakiegokolwiek typu robi się tak: typ * nazwa = new typ[ ilosc ];
a nie tak ja @topic to zrobiłeś. EDIT: Jeszcze dwa razy przeczytałem pierwszy post w temacie i już rozumiem o co chodzi. :) Sorry. EDIT2: A nie można po prostu tych dwóch char'ów połączyć bez użycia tych dodatkowych wskaźników...? EDIT3: Chcesz żeby liczby  z tych char'ów dodać, czy połączyć dwa znaki  z char'ów w string'a? -BD. | 
|  | 
| emceku Temat założony przez niniejszego użytkownika | » 2015-03-22 11:13:20 Wiecie, ja bym to całkiem inaczej zrobił, lecz mam jasno określone w treści zadania na uczelnie i muszę to : Po pierwsze primo, zrobić na dwóch wskaźnikach.
 Po drugie primo mam wykonać i pokazać dwie operacje matematyczne + i -.
 
 | 
|  | 
| Brunon3 | » 2015-03-22 11:14:41 Czyli masz konwertować te char'y na int'y a następnie operować na nich? Np.  c = a + b; ? | 
|  | 
| emceku Temat założony przez niniejszego użytkownika | » 2015-03-22 11:18:04 Szczerze to nie wiem co tu trzeba zrobić.Ale zdrowy rozsądek podpowiada, że tak, bo przecież nie odejmę od siebie literek...
 | 
|  | 
| « 1 »  2 |