Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Narzędzia do generowania terenu

Ostatnio zmodyfikowano 2015-03-31 15:50
Autor Wiadomość
Maciek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Narzędzia do generowania terenu
» 2015-03-30 03:05:00
Cześć. Jakie możecie polecić narzędzie do generowania bitmap terenu ? (drzewka, kamyczki skałki etc.), nie koniecznie muszą być bitmapy, może mi od razu wszystko zrzucać do pliku z zasobami :). Chodzi mi konkretnie o narzędzia które to umożliwiają. Dzięki za wskazówki, Jeśli znacie płatne to możecie też dać jakąś wskazówkę.

Dzięki!
P-129527
Brunon3
» 2015-03-30 13:51:55
Napisz sobie.

-BD.
P-129543
pekfos
» 2015-03-30 16:57:09
narzędzie do generowania bitmap terenu ? (drzewka, kamyczki skałki etc.)
Jakby było, to po co komu grafik?
P-129563
Brunon3
» 2015-03-30 17:00:21
Heh, przeczytałem sam tytuł i początek tematu i myślałem że chodzi o teren a nie o obrazki. ;d

Chcesz generować obrazki? To napisz sobie losowanie obrazków z części innych obrazków (:P) czyli korona, gałęzie, pień, etc., lub ewentualnie napisz algorytm (tylko po co?).

No serio... GIMP 2 + Paint + ew. Photoshop i trochę chęci i masz grafikę. :)

-BD.
P-129564
TheReclif
» 2015-03-30 19:23:17
W grach 2D(np. Prison Architect) zwykle jest parę różnych bitmap drzew i o to, czy Twoje drzewo będzie dębem czy brzozą dba odpowiedni algorytm oparty oczywiście na liczbach pseudolosowych. A narysowanie drzewa nie jest aż tak trudne, choć przyznam, że dobrze to ja rysuję tylko na papierze. Z kamykami, skałami, budynkami, itp. tak samo.

A jeżeli chcesz, żeby było to bardziej rozmaite, to rysujesz więcej drzew, domów, samolotów pociągów i co tam sobie wymyślisz i modyfikujesz algorytm. To według mnie jedno z lepszych jeśli nie najlepszych rozwiązań.

Oczywiście najlepszym(bo bezpłatnym)programem do grafiki jest Gimp, w ostateczności Paint.
P-129579
Maciek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-03-31 15:50:58
Dzięki za wskazówki. W sumie to trochę zasugerowałem się tym:
http://warsztat.gd/screen​/15447/poczatek
W odpowiedzi ktoś pisze o "znajomych' drzewkach i sugeruje użycie programu tree[d]. Bardzo spodobał mi się algorytm (dlatego pomysł z własnym napisaniem również) tych drzewek, z tego powodu zapytałem o oprogramowanie które to umożliwia (z tym że nie tylko drzewka).

Dodam że chyba wykorzystam do tego blendera (ma zresztą chyba sporo wtyczek do tego).
P-129631
« 1 »
  Strona 1 z 1