Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Dodanie znaku wodnego do wielu obrazów .jpg.

Ostatnio zmodyfikowano 2015-04-06 22:32
Autor Wiadomość
Tymianek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Dodanie znaku wodnego do wielu obrazów .jpg.
» 2015-04-06 21:28:00
Macie jakiś sprawdzony sposób jak dodać znak wodny do wielu obrazów?

EDIT:
Mam około 500 plików jpg. Większość ma nazwę numerowaną, więc mogę w sumie napisać jakiś program w oparciu o pętlę a resztę zrobić ręcznie.
P-130296
Brunon3
» 2015-04-06 21:30:43
Chodzi Ci o to żeby dodawać znak wodny do wielu obrazów na raz, tj. "hurtowo"?

I rozumiem że pytasz jak napisać program który to będzie robił?

-BD.
P-130297
Quirinnos
» 2015-04-06 21:43:18
Jak masz Photoshopa to możesz to ładnie zautomatyzować. Innych programów graficznych nie znam.
P-130298
Brunon3
» 2015-04-06 21:46:54
Za pomocą Allegro:

1. Wczytujesz bitmapę.
2. Rysujesz na niej znak wodny (inną bitmapę z przezroczystością).
3. Zapisujesz bitmapę o tej samej nazwie (nadpisujesz).

I to dajesz do pętli gdzie iterator to nazwa pliku (od 1 do ileśtam) i za każdym obiegiem pętli inkrementujesz iterator o 1. ;)

C/C++
//Allegro 4

BITMAP * maska = load_bmp( "maska.bmp", default_palette ); // Znak wodny
std::vector < BITMAP *> obrazki;

int ilosc = 0;

std::cin >> ilosc;

std::string iloscString;
std::string nazwaPliku;

for( int i = ilosc; i >= 0; i-- ) { // Pliki numerowane od zera
    iloscString = i;
    nazwaPliku = iloscString + ".bmp";
    obrazki = load_bmp( nazwapliku, default_palette );
    draw_sprite( screen, obrazki[ i ], 0, 0 );
    draw_sprite( obrazki[ i ], maska, 0 + obrazki[ i ]->w - maska->w, 0 + obrazki[ i ]->h - maska->h );
    save_bitmap( nazwaPliku, obrazki[ i ], 0, 0 );
}

// Kod nietestowany, możliwe że o czymś mniej lub więcej ważnym zapomniałem ;)

-BD.
P-130299
Tymianek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-04-06 22:32:19
Jejciu jak ja dawno nie programowałem nic w c++ i allegro. Teraz mi się przypomina że allegro 4 nie umie otworzyć jpg.
Brunon3 dzięki za kod, coś zmodyfikuję i może się uda.
Aha! JpgAlleg
P-130300
« 1 »
  Strona 1 z 1