Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML2.2] Optymalizacje

Ostatnio zmodyfikowano 2015-04-07 13:14
Autor Wiadomość
Salin
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML2.2] Optymalizacje
» 2015-04-07 12:19:23
Witam, od jakiegoś czasu eksperymentuje sobie z SFML'em, jednak ostatnio popatrzyłem do menadżera zadań to było tam napisane, że użycie procesora przez moją aplikacje było wyższe niż 20%. Posiadam dość wydajny procesor, więc ta wartość powinna być znacznie niższa. Chciałbym tutaj jeszcze zaznaczyć, że to użycie nie jest zależne od długości kodu, i ilości użytych pętel, nawet kod z kursu ma bardzo podobne problemy. Więc tu moje pytanie, miał ktoś podobne problemy i wie jak je rozwiązać, a może jest to normalne i niepotrzebnie panikuje?
P-130313
RazzorFlame
» 2015-04-07 12:31:56
Tak, to jest normalne. Praktycznie każda gra zużywa przynajmniej 100 / liczbeWątków % procesora. Powodem tego, jest to, że zwykłe aplikacje okienkowe nie potrzebują "płynności" działania (chodzi mi tutaj o 60fps albo coś w tym stylu), tylko update-owane są dopiero wtedy, gdy zajdzie jakaś akcja (czyt. pętla komunikatów dostanie nowy komunikat). W grach zamiast funkcji GetMessage, które używa się w aplikacjach okienkowych używa się funkcji PeekMessage. Różnica jest taka, że pierwsza jest blokująca a druga nie.
P-130314
Salin
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-04-07 12:48:40
Ów, już myślałem, że robiłem coś źle. W takim razie dziękuje za pomoc.
P-130318
maly
» 2015-04-07 12:49:01
Możesz spróbować zmniejszyć zużycie używając setVerticalSyncEnabled(true) lub setFramerateLimit.
P-130319
Salin
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-04-07 13:14:16
Metoda setFrameLimit jest boska, z ponad 20% spadło do 2 w porywach 3. Dzięki wielkie, teraz będę dołączać tą metodę do mojej każdej aplikacji. :)
P-130320
« 1 »
  Strona 1 z 1