Problem z gotoxy
Ostatnio zmodyfikowano 2010-01-31 17:05
Bartaz Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Problem z gotoxy » 2010-01-31 16:01:46 Mam zamiar napisać cos jak by mario tylko ze w konsoli Próbuje przesunąc ludka czyli "*" ale razem z nim przesuwa się cała plansza. Jak zrobić żeby przesuwał się sam ludek? #include <windows.h> #include <iostream> #include <conio.h> #include "console.ddt" #include <dos.h> using namespace std; using namespace ddt::console; int main( int argc, char * argv[] ) { int i = 7; int x = 7; int y = 7; SetConsoleTextAttribute( GetStdHandle( STD_OUTPUT_HANDLE ), FOREGROUND_GREEN | FOREGROUND_INTENSITY ); cos: cout << " " << endl; cout << " " << endl; cout << " === " << endl; cout << " === === " << endl; cout << " " << endl; cout << "x: " << x << "" << " y: " << y << endl; char plansza; plansza = getch(); switch( plansza ) { case 'w': system( "cls" ); y = y - 1; gotoxy( x, y ); cout << "*" << endl; goto cos; break; case 's': system( "cls" ); cout << "*" << endl; y = y + 3; goto cos; break; case 'd': system( "cls" ); cout << "*" << endl; x = x + 1; goto cos; break; case 'a': system( "cls" ); cout << "*" << endl; x = x - 1; goto cos; break; } system( "PAUSE" ); return( 0 ); }
|
|
Bartaz Temat założony przez niniejszego użytkownika |
... » 2010-01-31 16:48:00 Już sobie z tym poradziłem ale mam nowy problem . Próbuje zrobić kolzije tak: if((x==8)&&(y==5)) { cout<<"*"<<endl; system("cls"); x=x-3; goto cos; ale gdy x==8 a y==5 to i tak nic się nie dzieje. Dlaczego? |
|
pekfos |
» 2010-01-31 16:56:06 jaka jest prędkość ludka? może przeskakujesz tę lokalizację. nie includuj windows.h , w console.ddt jest funkcja do zmiany kolorów. |
|
Bartaz Temat założony przez niniejszego użytkownika |
.. » 2010-01-31 17:05:06 Już znalazłem błąd i był bardzo głupi ponieważ ja to sprawdzałem tylko gdy nacisne 's' a przy innym case nie... |
|
« 1 » |