[SFML 2.2] Różne operacje na RenderTexture.
Ostatnio zmodyfikowano 2015-04-26 16:05
frogi16 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 2.2] Różne operacje na RenderTexture. » 2015-04-25 22:58:00 Witam. Ostatnimi czasy wziąłem się za systemy oświetlenia i widoczności w moim obecnym projekcie. Idzie bardzo dobrze, jednak do osiągnięcia wymarzonego przeze mnie efektu muszę zrobić coś, do czego nie umiem się zabrać Mam mianowicie dwa VertexArraye, z czego jeden (nazwijmy go obiekt) jest częścią drugiego. Drugi obiekt to cień. Co chcę osiągnąć? Nałożyć na siebie cienie tak, aby obiekty mogły być zacienione tylko przez cienie rzucane przez inne obiekty (nie przez siebie). Brzmi to zawile. Chciałem to zrobić tak: rysuję na jakiejś podręcznej, przezroczystej ]teksturze / obrazie cień (wypełnienie czernią), następnie rysuję na tej samej teksturze obiekt, tak żeby ten obszar z powrotem stał się przeźroczysty. Po zrobieniu tego dla wszystkich obiektów nakładam te podręczne tekstury na Render Texture tak, że czerń i przeźroczystość tworzy czerń. Plan jak plan, tylko nie potrafię go wprowadzić w życie. Na Render Texture nie da się kopiować innych tekstur/obrazów, do tego wyniki Blendowania są inne niżbym się spodziewał czytając dokumentację. Znacie jakiś sposób na zrobienie tego lepiej? Albo jakkolwiek xD.
Z góry dzięki.
Ps. naprawdę nie potrafię tego jaśniej wytłumaczyć. |
|
oputyk |
» 2015-04-26 08:45:29 Zobacz sobie co to jest shader. |
|
frogi16 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-04-26 16:05:15 Trochę poczytałem i mam pewne pomysły. Ale dalej nie jestem pewien, czy shadery są jakimkolwiek rozwiązaniem. Tzn. żeby cokolwiek zrobić w piksel shaderze muszę mieć piksele źródłowe. Żeby je mieć muszę nałożyć sprajt na coś. Czyli jestem w tym samym miejscu. Czy może coś źle rozumiem? |
|
« 1 » |