Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Visual Studio i Glew.

Ostatnio zmodyfikowano 2015-05-08 20:34
Autor Wiadomość
universe
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Visual Studio i Glew.
» 2015-05-02 18:34:18
Witam, próbowałem zainstalować glew i freeglut do projektu w Visual'u Express 2013,ale podczas kompilacji dostaję 17 błędów wszystkie podobne.

error LNK2019: unresolved external symbol __imp__glewInit@0 referenced in function _main

C/C++
#include <GL/glew.h>
#include <GL/freeglut.h>
#include <iostream>

#pragma comment(lib, "glew32.lib")

using namespace std;

//wymiary obrazu
const int WIDTH = 1280;
const int HEIGHT = 960;

//inicjalizacja obiektu OpenGL
void OnInit() {
    //ustawienie koloru czerwonego
    glClearColor( 1, 0, 0, 0 );
    cout << "Inicjalizacja powiodła się" << endl;
}

//zwalnianie przydzielonych zasobów
void OnShutdown() {
    cout << "Zamknięcie udało się" << endl;
}

//obsługa zdarzenia zmiany wymiarów
void OnResize( int nw, int nh ) {
   
}

//funkcja zwrotna wyświetlania
void OnRender() {
    //czyszczenie buforów koloru i głębi
    glClear( GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT );
   
    //zamiana buforów przedniego i tylnego w celu wyświetlenia wyników renderingu
    glutSwapBuffers();
}

int main( int argc, char ** argv ) {
    //inicjujące wywołania biblioteki freeglut
    glutInit( & argc, argv );
    glutInitDisplayMode( GLUT_DEPTH | GLUT_DOUBLE | GLUT_RGBA );
    glutInitContextVersion( 3, 3 );
    glutInitContextFlags( GLUT_CORE_PROFILE | GLUT_DEBUG );
    glutInitContextProfile( GLUT_FORWARD_COMPATIBLE );
    glutInitWindowSize( WIDTH, HEIGHT );
    glutCreateWindow( "Zaczynamy pracę z OpenGL 3.3" );
   
    //inicjalizacja biblioteki GLEW
    glewExperimental = GL_TRUE;
    GLenum err = glewInit();
    if( GLEW_OK != err ) {
        cerr << "Błąd: " << glewGetErrorString( err ) << endl;
    }
    else {
        if( GLEW_VERSION_3_3 )
        {
            cout << "Sterownik obsługuje OpenGL 3.3\nSczegóły:" << endl;
        }
    }
   
    //wyświetlanie informacji
    cout << "\tBiblioteka GLEW " << glewGetString( GLEW_VERSION ) << endl;
    cout << "\tProducent: " << glGetString( GL_VENDOR ) << endl;
    cout << "\tRenderer: " << glGetString( GL_RENDERER ) << endl;
    cout << "\tWersja: " << glGetString( GL_VERSION ) << endl;
    cout << "\tGLSL: " << glGetString( GL_SHADING_LANGUAGE_VERSION ) << endl;
   
    //inicjalizacja OpenGL
    OnInit();
   
    //rejestracja funkcji zwrotnych
    glutCloseFunc( OnShutdown );
    glutDisplayFunc( OnRender );
    glutReshapeFunc( OnResize );
   
    //uruchomienie głównej pętli
    glutMainLoop();
   
    return 0;
}

Tutaj tekst z:

     -Dodatkowych zależności w wejści konsolidatora
        
glew32.lib
               freeglut.lib
        
     -Z dołączonych katalogów VC++
        
C:\Biblioteki\glew-1.9.0\include
               C:\Biblioteki\freeglut-2.8.1\include
     -to samo jest w katalogach bibliotek tylko zamiast "include" jest "lib" i w freeglut mam dodane "\x64" , bo komputer ma system 64 bitowy.

Freeglut'a mam z :
     -
http://files.transmissionzero.co.uk/software/development/GLUT/freeglut-MSVC-3.0.0-1.mp.zip

Glew'a mam z :
     -
http://freefr.dl.sourceforge.net/project/glew/glew/1.9.0/glew-1.9.0-win64.zip


*Nie wiem czy to ma znaczenie ,ale gdy kompilowałem sam plik "main" to było ma błędów.
P-131702
DejaVu
» 2015-05-05 11:35:10
Skompiluj wszystkie biblioteki ze źródeł i przeczytaj temat:

https://www.opengl.org​/discussion_boards​/showthread.php​/176659-Glew-1-7-0-unresolved-external-symbol-glewInit%28%29

Część błędów kompilacji (których nie pokazałeś) zapewne naprawią Ci biblioteki:
  • glu32.lib
  • gdi32.lib
  • opengl32.lib
  • winmm.lib
P-131792
universe
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-05-05 20:09:50
Wszystkie biblioteki były już skompilowane ,bo takie ściągnąłem, a te biblioteki o których piszesz mam dodać do wejścia ,czy ściągnąć i wrzucić do folderu lib?
P-131802
DejaVu
» 2015-05-06 09:24:47
Dodać po prostu do linkera. Poza tym to, że znalazłeś skompilowane biblioteki nie oznacza wcale, że są zgodne z Twoim kompilatorem. Dlatego kompiluje się wszystkie możliwe biblioteki tym samym kompilatorem.
P-131803
universe
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-05-08 20:34:49
Linker nie pomaga ,a kompilować bibliotek nie umiem. Mógłbyś powiedzieć jak je skompilować?

*Pomoże ktoś?
P-131904
« 1 »
  Strona 1 z 1