co do rysowania to wszystko zależy w czym będziesz programował
i co możesz i chcesz wykorzystać
może tylko tryb konsolowy (rysowanie pojedynczymi znakami w konsoli)
a może coś więcej np.
https://www.youtube.com/watch?v=aYmjwmu5Wrohttps://www.youtube.com/watch?v=SJfKFT0Zqicjeśli chodzi o pomysł to musisz :
1. określić co chcesz zaprezentować
np. standardowy pasjans Windows
* 4 stosy zbierające S<kier> xxx , (xxx - aktualna karta na stosie)
* N stosów rozkładających z częściowo ukrytymi kartami S1: x,x,x,x,x,5kier, 4Trefl,
* 1 stos z wolnymi kartami
2. jaka ma być mechanika gry.
tzn.
* jak wskazuję kartę
* jak wskazuję stos,
* jak wydaję polecenie do wykonania
* jakie są możliwe polecenia
tutaj zawsze można zbudować model papierowy (Talia kart - rozłożona w wymyślony sposób)
przeprowadzić symulację gry.
jak to już określisz to
3. zastanów się w jakich kontenerach będziesz przechowywał aktualne dane gry
np. kontenery statyczne, dynamiczne,
4. zastanów się czy chcesz zbudować program strukturalnie, czy obiektowo ?
I już masz plan aplikacji
i wtedy już zostaje programowanie :
5.
przenieś plan do programu w formie opisów
pozwala to zapanować nad kodem
np. realizacja obiektowa
class Gra {
...
void Rysuj() {...};
...
};
....