Sterowanie snakem
Ostatnio zmodyfikowano 2015-05-13 17:58
arek213 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Sterowanie snakem » 2015-05-13 14:32:32 Stworzyłem mapę do gry. Teraz próbuje dodawać kolejne elementy do tej mapy aby wiedzieć jak poruszać się potem wężem. Jednak dla case 72, czyli strzałki w góre muszę zmniejszać wartość poz_y i nie wiem czy tak jest ok ? Czy lepiej gdy w programie dla case 72 byłoby aby poz_y się zwiększało ? Tablice mam dwuwymiarową i dlatego tak musi być. #include <iostream> #include <windows.h> #include<stdlib.h> #include<conio.h>
using namespace std;
class Plansza { public: char tablica[ 25 ][ 70 ]; char sciana = 219; public: void wypelnij() { for( int i = 0; i < 25; i++ ) { for( int j = 0; j < 70; j++ ) { tablica[ i ][ j ] = 0; } } for( int j = 0; j < 70; j++ ) { tablica[ 0 ][ j ] = sciana; } for( int i = 1; i < 25; i++ ) { tablica[ i ][ 0 ] = sciana; tablica[ i ][ 69 ] = sciana; } for( int j = 0; j < 70; j++ ) { tablica[ 24 ][ j ] = sciana; } } void rysuj() const { for( int i = 0; i < 25; i++ ) { for( int j = 0; j < 70; j++ ) { cout << tablica[ i ][ j ]; } cout << endl; } } }; class Potwor { public: char znak = 219; int poz_x; int poz_y; public: Potwor( int x, int y ) : poz_x( x ) , poz_y( y ) { }; };
int main() { Plansza mapa; mapa.wypelnij(); mapa.rysuj(); Potwor waz( 30, 14 ); mapa.tablica[ waz.poz_y ][ waz.poz_x ] = waz.znak; system( "cls" ); mapa.rysuj(); for( int i = 0; i < 4; i++ ) { if( getch() == 224 ) { switch( getch() ) { case 80: waz.poz_y++; break; case 72: waz.poz_y--; break; case 75: waz.poz_x--; break; case 77: waz.poz_x++; break; } mapa.tablica[ waz.poz_y ][ waz.poz_x ] = waz.znak; system( "cls" ); mapa.rysuj(); } } return 0; }
|
|
Quirinnos |
» 2015-05-13 16:06:33 Możesz trochę rozwinąć? Bo nie bardzo wiem o co Ci chodzi. Jak dla "72" dasz zwiększanie, to będzie szedł do dołu, gdy wciśniesz strzałkę do góry. Więc chyba nie o to chodzi.
|
|
arek213 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-05-13 16:33:38 Dla "72" mam zmniejszenie y'a aby wąż szedł do góry, to tak jest ok ? |
|
C-Objective |
» 2015-05-13 17:25:55 odwrotnie chyba |
|
Quirinnos |
» 2015-05-13 17:58:38 72, to strzałka do góry, więc na osi Y ma się zmniejszać. |
|
« 1 » |